söndag, juni 07, 2009

I väntan på sol och värme

Nu haver det vinkats och hurrats till årets studenter, presenter har delats ut och det har ätits kallskuret och tårta. Och vi har fryyyyyyyyyyyyyysit! Sen tänkte vi att "ptja, vi blir väl varma när vi ser fotbollsmatchen, Sverige - Danmark, på självaste nationaldagen??!!! Det blev vi INTE. Inte varm av glädje i alla fall. Platt fall. Utebliven glädjeyra. Inget alls liksom. Utom från mina danska vänner som tycker att gårdagen var "dejlig"! Tycker dom ja!
Idag ska vi gå lilla promenaden och rösta. Lilla Syster och Store Bror kommer hem igen efter sin resa till Studentkusinen "I andra änden av landet" och vi ska heja på Robin Söderling i tennisfinalen i eftermiddag. Då kanske vi blir lite varma ändå!
Förresten visar barometern på SOL, om jag tittar ut nu tror jag att den ljuger, men den som väntar på något gott!

11 kommentarer:

  1. Ja nu får vi hoppas på lite värme och sol efter denna kyliga tid.

    :)

    SvaraRadera
  2. Enda sättet för mig att bli varm idag var att öka gradtalet på elementerna härinne!! Brrr..
    Sommaren hallå??!!

    SvaraRadera
  3. Tack för din värmande kommentar om min triss!! /christina

    SvaraRadera
  4. Här har vi haft värme idag..lite regnstänk i förmiddags men sen sol o relativt varmt i alla fall--om man nu ska vara ärlig*L*

    SvaraRadera
  5. Faktiskt tittar solen fram litegrann idag! Hoppas den inte gömmer sig igen. Jag vill ha värme nu! En riktig värmebölja skulle få varje del av min kropp att spritta till liv igen. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hoppas solen skiner över dig idag. Här är den inte i alla fall. Jag fryyyyser också.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  7. Har du tinat upp än? ;-)
    Här skiner visserligen solen men särskilt varmt är det då inte. Lite sommarvärme är väl ändå inte för mycket begärt, eller hur?

    SvaraRadera
  8. Var på konsert igår och det sjöngs solböner på såväl svenska som norska! Tror det kan fungera!

    SvaraRadera
  9. MsUse: Efter regn kommer... och så försvann den igen! Men jag haver hopp!
    Pia: Elementen funkar ju inte. Fjärrvärme är ett himla påhitt när sommaren är kylig!
    Christina: Vackert! Häftigt!
    Engelsson: Solen kom en stund och då rusade hela familjen ut! Som fam Flinta ung. Samtidigt ut genom dörren....
    Anbam: Värmebölja vore drömmen!
    Speja: Alltså, den var här ett kort slag. Sen försvann den!
    Kim P: Ja, är upptinad. Jag blir det när jag ska få iväg kidsen till skolan..... ;)
    Spader Madame: Solböner låter great! Vi håller tummarna att de hjälper!!!

    SvaraRadera
  10. Solen den kommer för vi e många som väntar!

    SvaraRadera
  11. Daniel: Ja, nu är vi många som väntar!

    SvaraRadera