söndag, juni 14, 2009

Klappat och klart del II

Tidigare i år stod det renovering av vårt badrum på schemat. Liiiiiiite nervös var jag allt inför det då jag i förväg förärades med de mest hemska historier om badrum som aldrig blev klara, hantverkare som försvann, leverans av fel varor och alla andra möjliga och mindre möjliga fel som uppstått både här och där.
Nåväl. I efterhand kan jag säga lite kaxigt! HA! Det gick hur bra och smidigt som helst, och blev precis så fint och mysigt som vi tänkt. Mina farhågor besannades INTE.
Men det är ju en gång så, att om man fixar och trixar i ett rum, så ser det andra runtomkring lite mer sjavigt ut än innan. FAST man tyckte innan att det var väl helt ok?! Är ni med?
Så, efter badrumsrenoveringen tyckte jag att hall-trappan såg så förskräckligt tråkig ut. Trist liksom. Och Öfvre Hallen behövde minsann en duvning.
Sagt och tänkt. Och gjort.
Om jag däremot hade vetat innan, hur jobbigt, svårt och byngligt det är att slipa furutrapp, hade jag kanske stått ut ett tag till. Men närå! När jag fått en idé så ska det genomföras. Basta!
Så vi slipade. Och slipade. Och vi slipade lite till..... Många saker hann vi tänka. Men nu! Tada! Projekt Måla trapp är klart! Och jag har fått lova dyrt och heligt att nästa projekt, tja, det väntar vi med!
Nu måste vi ju njuta av det vi gjort. Och det göööööööööööör jag! Men, halltapeten..... hallå, Älskade Sambo, halltapeten beh...... Älskade Sambo?? Hal.....lå????


Älskade Sambon i slipartagen. Damm, damm, damm överallt!


Färdigt! Äntligen! På önskelistan finns en förvaringsbox till altandynorna. Nu bor de under trappan........


Vita trappsteg gillar jag!

12 kommentarer:

  1. Gud så snyggt det blev. Förstår att du är nöjd.

    SvaraRadera
  2. Så snyggt det blev med trappan! Ska genast visa Husse den. Vår behöver verkligen göras vid nämligen.

    Vi har renoverat två badrum. Det första tog två veckor medan det andra blev klart efter sex månader. Bara ordet badrumsrenovering gör mig lätt irriterad så grattis till att det gick så bra!

    SvaraRadera
  3. Så fint det blev! Det är ju baksidan av renoveringar att man alltid hittar nya projekt när ett avslutats. Passa på och njut nu!

    SvaraRadera
  4. Visst gör det skillnad!!?? Vi hade också en ful, gulnad furutrapp som blev vitmålad och OJ vad snyggt det blev. Dock måste jag ju erkänna (även om du säkert inte vill höra det här ;-)) att min mamma hade helt rätt - det är inte speciellt praktiskt, halltrappor blir rätt snabbt smutsiga.
    Hur som helst blir det ändå så snyggt så att det är värt det - i mitt nya hus kommer jag att göra likadant!

    SvaraRadera
  5. Himla snyggt alltså. Både badrum och trappa är ju ursnygga, dock förstår jag att sambon inte är pigg på nya projekt... är så in i bängen trött på sådant så att den nya lägenheten är just -ny - känns perfekt. Har tänkt mig en liten installation av bubbelkar i badrummet bara, inget mer! KRAM!

    SvaraRadera
  6. Det blev jättesnyggt! Nu är det 1 år sedan vi slipade och målade vår halltrapp. Tapeten saknas fortfarande... Men i sommar ska det bli klart, det har jag lovat. Har ju som hemuppgift på stresskursen att avsluta påbörjade projekt.:-)

    Badrummet drömmer jag också om att få renoverat men det får nog vänta tills jag blir rik.;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Så fint det blev! Och jag vet hur joooobbbigt det är att slipa trappa. Gjorde det åt min mor och far för ett tag sedan. Fast det värsta är ju dammet. Jisses.

    SvaraRadera
  8. Så otroligt snyggt det blev.

    Jag kan inte göra inlägg eller svara på kommentarer på min blogg, och jag vill ju skriva något där. Blogger är tröttsamma.
    Så nu gör jag en bloggrunda hos mina bloggkompisar så ni inte tror att jag pausar.;0)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Cicki: Mmmm. Jättenöjd!
    Znogge: Har förstått att "badrumsrenovering" väcker mkt minnen och känslor!
    2BarnsMamman: Njuta är namnet!
    KimP: Din mamma har ABSOLUT rätt! Snyggt men opraktiskt! ;)
    Spader Madame: Då och då inträffar projekt-tröttheten! Så sant!
    Anbam: Att avsluta påbörjade projekt är bra! En del blir ju bara inte av....
    Speja: Ja, dammet är sannerligen inte att leka med!
    Engelson: Tack! Visst blev det! Stolt är jag!
    Bloggullet: Tack! Jag är så nöjd! ;)

    SvaraRadera
  10. Alltså när jag sitter o tänker på den fula, fula,anskrämliga, vedervärdiga furutrappan i vårt gamla hus så blir jag galen vid tanken på hur snyggt det kunde varit om jag bara fått mitt åsneenvisa ex o gå med på o måla den...morrrrra

    SvaraRadera
  11. tihi, jag känner igen det att man vill göra om "allt" när man väl har börjat.

    Att ha hus är ett evighetsarbete. Kul, härligt dock en massa arbete.


    /A

    SvaraRadera