onsdag, juni 10, 2009

Kattäventyr!

Ännu en regnig dag. Första dagen på sommarlovet! Store Bror går på fiskeskola och kom minsann hem med aborre. Till katten!

Katten ja! Igår blev hon steriliserad. Det var en groggy liten fröken som vi hämtade på eftermiddagen, men hon blev så glad när vi kom! Hon satte sig upp i buren, jamade och ramlade nästan omkull, så yr i mössan var hon!
Veterinären förvarnade oss om att hon nog skulle vara jättetrött och bara vilja sova. Men pyttsan då! Inte sov hon!
En halvtimme efter att vi kommit hem hoppade hon upp på sin älskade fönsterbräda, satt där och lutade huvudet mot fönstret för att inte ramla omkull. Envisa katt!
Jag som sett mig själv sittandes vid en sjukbädd, tyst och mörkt i rummet, och hur resten av familjen tyst skulle hasa omkring, blev liiiiiiiiiiite orolig. Men hon verkar helt oberörd av ingreppet, både igår och idag. Ska det vara på det här viset??!!!
10-12 dagar inomhus, tyckte veterinären. Hoppla hej, tänker jag. HUR ska det gå till? Vår kattfröken längtar redan ut!


Martini vill busa på stolarna..........


.......klättra på fåtöljen........


.....medans matte undrar om inte katten ska
sitt
a fint under tiden såret läker.....


Martini med rakad mage! Trygg i Store Brors famn!

18 kommentarer:

  1. Å så fin hon är. Väldigt lika min gamla katt från mitt gifta liv. Hon var också kolsvart med en liten vit fläck på magen.

    SvaraRadera
  2. Så där var våran också när vi kastrerade henne Haha! Lite värre var det när hon opererade knäna. Men hon var uppe och gick samma dag då också men väldigt segt och det gjorde väldigt ont.

    SvaraRadera
  3. Är det inte lite typiskt djur att "maska" att de inte riktigt är på topp?
    Hur söt som helst är hon i alla fall :-).

    SvaraRadera
  4. Vilken tokstolla till katt! Vår katt skadade sig i vintras i benet - väldigt allvarligt. Ändå höll han på att bli galen av att sitta inlåst. Han bröt upp en låst kattlucka, öppnade stängda dörrar och rymde trebent ut genom ytterdörren i ett obevakat ögonblick. Katter - de är verkligen ljuvligt obstinata!

    SvaraRadera
  5. Ooooo vad nostalgisk jag blev..jag hade en kolsvart kattherre i mitt liv en gång..Mozart hette han o var mattes ögonsten..tyvärr så försvann Mozart spårlöst o jag letar nog än efter honom..hjärtat skenar varje gång jag ser en stilig svart katt..för kanske

    SvaraRadera
  6. Katter är underbara. Ingen kan såga åt en katt
    att så skall du vara/göra. Dom går sin egen väg. Men här tror jag kan hända att katten har lärt av matmor som oxå är bra på att just gå sin egne väg. Stå på er båda. Den egna vägen är bäst!!!!!

    SvaraRadera
  7. Cicki: Ja, visst är hon fin!
    Malin: Då är jag lugn då! Knäna? Aj, aj....
    KimP: Världens sötaste katt! ;)
    Speja: En utbrytarkatt! Nej, man sätter inte en katt på plats!
    Engelsson: Vad tråkigt att höra att Mozart försvann! Hoppet är det sista som överger....
    Laila: Jag glömmer bort att jag faktiskt går egna vägar, måste som sagt stå på mig! Tack!

    SvaraRadera
  8. Tycker bra hon kan fara ut snart!

    Min katt for redan samma dag ut (gick INTE att stoppa henne) å frisk å kry som en lärka!

    SvaraRadera
  9. Daniel: Ja vem kan stoppa en utesugen katt?! ;)

    SvaraRadera
  10. Hmmm... När Herr Hund blev kastrerad var han som ett vrak av sitt forna jag i två dagar sedan piggnade han till! Din fina katt ser misstänkt pigg ut men skönt är väl det :-)

    SvaraRadera
  11. Ang detta med att bäva inför sommarlovet så beror det nog på hur stora o självgående ens ungar e..när de alla fyra var små o hemma på sommarlov så hade jag oxå det svettigt det vill jag lova

    SvaraRadera
  12. Kattor är så lustiga, de är mina favoritdjur. Jag såg lite på tigrar på teve igår och det är slående hur lika de är våra huskatter. Dock skulle jag inte vilja ha en tiger i sängen.;0)
    Ha en fin helg.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Vet inte så mycket om katter, men det låter lite som barn när de är sjuka... ;)

    SvaraRadera
  14. Znogge: Ja, lite fundersam är jag allt!
    Engelsson: Ja, så är det ju! Mina är inte riktigt där än även om de inte är små. För stora för fritids, för "små" för att vara själva. Knepig ålder!
    Bloggullet: Härliga djur är det!
    2barnsmamma: Precis som småbarn! Martini, 6 månader somnade t ex precis mitt i ett bus!

    SvaraRadera
  15. Pia: Världens sötaste kattfröken! Och hur busig som helst. Nyss åt hon sig igenom en plastpåse med nybakade bullar i. Fikadags?! :)

    SvaraRadera
  16. Låter hon såret vara ? Brukar man inte ha en tratt efter ett sånt ingrepp :-)

    Må så gott !

    SvaraRadera
  17. Maria: Tratt trodde jag som sagt hörde till "eftervården" men hon låter såret vara. Hon är inte bara söt, hon är klok också! ;)

    SvaraRadera