söndag, juni 21, 2009

Midsommar

Några bilder från midsommarfirandet:

En typisk "Swedish Midsummer".
Lite verktyg, snöre, jordgubbsskumpa, "riktig" champagne,
jordgubbstårta....Och en dyna att sitta på. Det KAN vara kallt! Eller regnigt... typ!

Väääääldigt regnigt.... som övergår till ......


...... uppehåll. Så att vi får upp midsommarstången!
Den fina, fina, som vi fixar varje sommar och reser
vid bryggan till sång och champagneskål!
En trevlig tradition!


Det blir uppehåll på midsommardagen, minsann! Då kör Lilla Syster oss till midsommardans!



Här firar vi midsommar! Med sol, musik, sol och havet som närmsta granne.

På väg till midsommardansen.
Matsäck, picknick-korg, unga och gamla. Typiskt! Mysigt!



Jag är nöjd. Jag är glad. Jag har upplevt mycket den här helgen. Det är mitt i sommaren. Vad som helst kan hända! Jag finns, jag är! Igen!

8 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Så ser en riktig midsommar ut.
    Nu ska sommarvärmen komma så nu kan man vara ute igen och njuta.
    Många kramar Inger

    SvaraRadera
  2. Du skulle kunna representera en typisk midsommar med dom bilderna!
    Jättefint och det verkar som om du har haft ten toppenhelg!

    Kram
    Katti

    SvaraRadera
  3. En riktig svensk midsommar alltså*L*

    SvaraRadera
  4. Wingar: Ja, nu är värmen här! Äntligen!
    Katti: Helgen har varit bra!
    Cicki: Sommaren är fin!
    Engelsson: På riktigt! ;)

    SvaraRadera
  5. Jättefina bilder från vad som verkat vara en väldigt typisk, svensk midsommar :-).
    Det känns i dina inlägg att du mår bra, härligt!

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig midsommar ni fick, spec midsommardagen!! :o)

    SvaraRadera
  7. Det ser ut som en ni haft en riktigt svensk midsommar! Visst är det härligt med traditioner :)

    SvaraRadera