tisdag, juni 23, 2009

På egen hand

Jag har lämnat familjen. Ja, alltså, bara helt tillfälligtvis. Jag har tagit ett "fri-dygn" om man säger så. Nu är det i allra högsta grad planerat för på min agenda står det "läkarbesök" idag. Och HAR man nu fått tid hos en läkare går man dit. Annars dröjer det så fasligt länge till nästa gång. Älskade Sambon packade ned barnen och mig i Lilla Båten, körde mig till Södra Stavsudda där jag kunde kliva på en av Waxholms-båtarna för vidare färd.
Det var faktiskt lite skönt att stå där på Waxholmarns akterdäck och se hur Älskade Sambon åkte och busade i vågorna så att barnen tjöt av skratt. Lite frihetskänsla liksom. Både för dem och för mig.
Och sen, det obligatoriska kaffet och läsningen av favorit-boken den stund det tog till slutdestinationen. Minsann, jag tror jag haft lite mini-semester! Det känns skönt! Att ta tillvara de små stunderna, det är konst att träna på!

10 kommentarer:

  1. Ibland måste man få ta lite time-out även om det bara så är för ett läkarbesök. Man behöver lite ensamtid då och då. När mina ungar var mindre så bokade jag in solarie en stund varje vecka. Det var min ensamtid och återhämtning. Sedan var man redo att ta itu med det hemma igen.

    SvaraRadera
  2. Ja, det har du helt rätt i. Man borde bli bättre på att tillvarata de där "minisemestrarna".

    Älskar för övrigt din tavla Bäcken i skogen. Det är något med stämningen i den som tilltalar mig oerhört :-).

    SvaraRadera
  3. Cicki: Har ju genom åren varit usel på just detta, varit lite fart-blind men jag tränar!
    Kim P: Minisemester är mitt nya mantra! ;) TACK för berömmet över min tavla. Den var mysig att måla, jag var liksom där....

    SvaraRadera
  4. Skönt med ensamtid tycker jag med som mamma. Man får mer energi till allt efteråt och är en utvilad glad mor förhoppningsvis..=)

    SvaraRadera
  5. Jag förstår precis vad du menar. De där små stunderna uppskattar man verkligen ibland. Det är viktigt att kunna njuta på egen hand också!

    SvaraRadera
  6. Oj vad det lät trevligt..visst e det en nåd att stilla bedja om..att få lite egen-tid..frisörbesöket här hos oss gick så bra..stilig blev han..ha en bra egen-dag nu

    SvaraRadera
  7. Så underbart det låter med minisemester. Känns som det skulle behövas.;0)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Wingar: Att "tanka energi" är nog så viktigt har jag förstått!
    2BarnsMamman: Det är lätt att bli "fartblind", att "bara" vara mamma liksom. På egen hand!
    Engelsson: Egentid, ett skönt dygn har jag haft!
    Bloggullet: Minisemestrar är underskattat!

    SvaraRadera
  9. Sv: frågan är VEM som bestämt att kvinnan är anständig först när de bär burka!! Jag kan förstå att det för många är av tradition som de bär burka, inte för att de nödvändigtvis vill.. Det är inte en lätt fråga, men jag kan ärligt säga att jag tycker det är obehagligt att inte se VEM som är inuti burkan!
    Ha en bra kväll!!

    SvaraRadera