torsdag, mars 25, 2010

Våffeldag

Fick en intressant fråga vid frukostbordet i morse. Jag var så trött så jag vet inte vilket av barnen som frågade men långt inne i "varför-får-jag-inte-sova-lite-till-dimman" hörde jag:
"Blir det våfflor idag"???
Jag antar att frågan var ställd till mig. Jag förväntas sitta inne med svaret men jag önskar att jag bollat tillbaka frågan:
"Ja, bliiiiiir det våfflor idag"????
Såklart blir det våfflor idag, precis som det var semlor när det var dags för semlor, julskinka på julafton, kanelbulle 4 oktober och så vidare. 14 februari, Alla hjärtans dag satte jag visst stopp. Efter att i alla, alla år, jättemånga, köpt roliga strumpor till familjen och slagit in i hjärtapaket gjorde jag inte det i år. Vad jag vet var det ingen som klagade, å andra sidan är det nu lite tomt i MIN strumplåda så jag vann väl inget på det, egentligen.
Frågan återstår,
blir det våfflor idag?

14 kommentarer:

  1. JA! Det blir våfflor idag...i alla fall hos mig...=)
    Kram och ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Klart det blir! Massa grädde och sylt...mums :D
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Jag har inte bestämt mig ännu. Jag har varken lust eller ork att göra våfflor.
    Så kul är jag.

    SvaraRadera
  4. Afrodite: Gott!

    Gafflan: Precis. Mums!

    Stort o Smått: Orkar inte heller. Tänkte att ngt av barnen skulle....

    SvaraRadera
  5. Våfflor blir det inte hos mig. Fortfarande inget järn inköpt... Men nog vore det gott när jag tänker efter!

    SvaraRadera
  6. Jag överlämnar beslutet till sambon. Själv går jag på vattengympa och förutsätter att bli uppassad när jag kommer hem igen.....:-)

    SvaraRadera
  7. Spänningen är olidlig...! ;)

    Ja här hos oss blev det inte det förstås för det ingår inte i LCHF-kosten.
    Istället blev det vispgrädde med banan och kaffe.

    (tänk att jag som fyller år på våffeldagen inte kan äta just våfflor - väldigt orättvist) ;)

    (men alldeles självvalt...)

    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  8. Nä, här blir det våffellöst.

    Hade jag haft våffelmix hemma så hade jag gjort det.

    Läste i receptet att det skulle vara grädde i frasvåfflor och det hade jag inte heller.

    Det blev en omelett. Men jag log inte.

    SvaraRadera
  9. Va? Våffeldag?
    Inte i min del av Sverige. (Är jag ganska säker på.)

    SvaraRadera
  10. Här blev det norska våfflor, med kardemumma i. Sylt och grädde förståss. och våran gästande franskman lät sig väl smaka........... Tror han sytoppade efter bara 9 våfflor:-)))

    SvaraRadera
  11. Nå? Vem gjorde våfflorna? Inga våfflor här, efter ett nedslående viktväktarbesök i måndags. Väger mer än jag gjort som gravid =( Så nu kämpas det. Utmaning men hoppas jag fixar det!

    SvaraRadera
  12. Japp, här serverades det våfflor med grädde och sylt!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Jag lyckades t.o.m tjata mig till våfflor på jobbet!! =)
    Fast det var nära att brandlarnet gick och då hade JAG fått skulden att alla ungarna fått stå ute i snöblask utan skor. Men det hade det ju varit värt! Eller?

    SvaraRadera
  14. Znogge: Ngt till önskelistan?

    Cicki: Håller tummarna för att det blir så!

    S O F: Vispgrädde, banan och kaffe. Låter inte dumt alls! Grattis i efterskott! Kram!

    Maj: Här kör vi alltid äggvåfflor. Omelett. Är ganska gott, fast inte med grädde o sylt förstås.....

    Nilla: Är du säker? ;)

    Laila: Åh, norska våfflor. Det låter gott! Utbytesstudent! Det är rätt så trevligt! Varm kram!

    Ezter: Ja, det blev ju då mamman! Viktväktarna? Strongt! Lycka till!

    Susanne: Härligt!

    Maud: Ja, lite får man offra för godsaker! ;)

    SvaraRadera