måndag, mars 15, 2010

Man vänjer sig.....

.... vid det mesta. Något som däremot är svårt att vänja sig vid är att helgerna går så fort. De bara svischar förbi i en rasande fart. Knappt hinner Älsklingen innanför fredagsdörren med stora väskan innan det är dags att söndagspacka och han svischar iväg igen. En nyordning är dock sovmorgon på måndagar. En bra ordning tycker jag. Den håller vi på!
Det har knackats is i helgen. Inte till drinken, det får vänta ett tag tills alla prover och resultat över mammans tillstånd har klargjorts. Nä. Isknackningen var till för att gårdens brunnar skulle hittas så att smältvattnet äntligen får någonstans att ta vägen. Vi är lite trötta på att vada i vatten på väg till garaget, soprummet etc. En tung syssla det där att knacka is. Älsklingen tog i för allt vad tygen höll och Store Bror ville inte vara sämre. Idag var det visst något *host*harkel* jag hörde om träningsvärk? I det här huset är allt en tävling......

Tävling var det ju också då Store Bror spelade handboll och laget vann över det Intelikabralaget med 36-9.
"Hurra, hurra vad ni är bra" skrålade mamman på läktaren och fick sedan förklarat för mig att det inte alls var något bra resultat. Uppgiften var att vinna med minst 46 bollar och det grejade inte killarna så nu var seriesegern i fara.
Jahapp. JAG tyckte i alla fall att det var en bra match och att killarna var jätteduktiga. Så det så.

7 kommentarer:

  1. Helgerna går på tok allldeles för fort. Egentligen tycker jag att det borde vara åtminstonne två lördagar så att man hinner med allt man tänkt göra ;D
    Kram och ha en bra dag.

    SvaraRadera
  2. Gafflan: Två lördagar vore inte dumt. Inte dumt alls! Kram!

    SvaraRadera
  3. Härligt med supportande mammor!!
    Det var ju tur att det var någon som inte var så fixerad vid siffrorna :)
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Själv gillar jag att knacka is på våren. Jag blir lite som barn igen och gör rännor i snön åt smältvattnet.

    SvaraRadera
  5. Håller med om att helgerna går alldeles för fort... men våren brukar ju också rulla på så snabbt, tack och lov!!

    SvaraRadera
  6. Tack Cina för allt stöd du ger mig! Idag är det dagen D...

    SvaraRadera