onsdag, mars 10, 2010

Tuta och kör!

Beställningen från nätaffären och leveransen i går kväll satt som en smäck! Sju kassar mat bars in av pigga, raska människor och efter kvittokoll och leveransautograf var det bara att börja packa in varorna.
Lilla Syster? Nja. Ibland tar kompisvarandet över affärsintresset och jag fixade själv.
"Men nästa gång, mamma"!
Japps. Nästa gång. För fler gånger lär det bli. Nöjd kund här, så att säga!
Idag skiner solen och det är dags för Stora Syster att övningsköra med sin mamma. Jag tror hon tänkte så här:
"ÄR nu mamman lite pigg tillfälligtvis, sätter vi henne i en bil och så kör jag runt, runt, runt på jättestora parkeringen".
Körkortet hägrar, javisst. När det blir så dags kan ju hon skjutsa sig själv och Store Bror till träningarna.
Matleverenser. Check.
Mammans taxiverksamhet kommer att avvecklas. Check.
Undrar om armarna blir lite lättare då?

11 kommentarer:

  1. Önskar att vi hade en sådan tjänst för matvaruinköp, för det är rent ut sagt aptråkigt att handla mat. Äta den går fint :)
    Solskenskramar.

    SvaraRadera
  2. Gafflan: Äta den går alldeles utmärkt! Kram!

    SvaraRadera
  3. Övningsköra med Sonen tyckte jag var jättekul!

    SvaraRadera
  4. Absolut kommer armarna att bli lite lättare nu! :)

    Jag är så glad över att du blivit lite piggare. För mig är det fortfarande som en berg o dalbana. Ena stunden deppar jag massor och nästa stund blir jag så glad över en så simpel sak som att asfalten tinat fram på vägen. Tvära kast med andra ord! Men man kanske ska se det positivt, om det vore på värsta viset skulle jag inte kunna glädja mig åt någonting alls.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Vilken UNDERBAR tavla du har överst. : )

    SvaraRadera
  6. Kul att höra hur det gick!
    Var bananerna fina?? Haha
    Kramen

    SvaraRadera
  7. Det är väl dom (barnen) som såsmåningom ska ta hand om en annan...istället för tvärtom?
    Så har jag planerat iallafall. Får väl se vad mina kära döttrar säger om det (aouch).

    SvaraRadera
  8. Det där med att handla på nätet har jag aldrig testat, men det låter ju toppen. Perfekt om man inte är helt piggelin... Det kan vara så jobbigt att handla om man är trött.

    SvaraRadera
  9. Det låter väldigt smidigt måste jag säga! Det finns i en affär här i närheten men de är så dyra att tanken inte ens finns. Synd...

    SvaraRadera
  10. En liknande tjänst finns här i staden där jag bor, och jag har suttit vid datorn och funderat på att kanske prova. Men längre har jag inte kommit. Det verkar i alla fall vara ett bra sätt att motverka spontaninköp.

    SvaraRadera
  11. Osloskånskan: Det är ganska kul!

    Anbam: Det är bergodalbana här också, absolut. Tårar, ilska och skratt i en salig röra. Men "förlamningen" har släppt. Fläckvis. ;)

    Villanpålandet: Tack!

    Carina: Bananerna var väldigt fina. Och redan slut!

    Nilla: Liknande planering här. Absolut!

    Dreamsalive: Visst är det så! Och det är roligt när man blir nöjd.

    Znogge: Ja, då är det trist!

    Per-Anders: Ja, så har jag också tänkt! Alltid är det något extra som slinker ned i korgen. Nu får jag räkna 100-lappen leveransen kostar som extrainköpet istället!

    SvaraRadera