måndag, mars 22, 2010

Ditten och Datten

Det har träffats en ny doktor. Igen. Helt plötsligt står de som spön i backen, hummar och tänker med pannan i djupa veck. Konfererar med sig själva medan jag sitter på hård besöksstol och bara vill att de ska komma på vad som fattas mig och att det inte ska vara farligt. Så klart.
Den senaste i raden, en utomordentligt trevlig engelsman, som skulle lämna en "second opinion" tyckte någonting om den här förbenade tröttheten. Och förkylningssymtomen som varat i snart tre år. Och de tunga armarna. Och så värken. Han hade en fundering på de korta hälsenorna också, alltså de där som krymper när jag sover.
Jag förstod inte allt, det gjorde jag inte. Men det har med "batteriet" att göra. Jag gick hem med en ny lapp i pannan:
"Utredning pågår"!
För övrigt går introduktionsprogrammet in i sista svängen och jag hoppas Reinfeldt & Co sen är nöjda så att jag kan återgå i rehabilitering i lugn och ro. Då har de fått sina tre månader till statistiken och de kan väl nöja sig med det va?!
Annars är det måndag IGEN, och solen skiner för att man inte ska märka att det är just måndag eller att det snöade som tusan här igår. Men det var ju faktiskt vårdagjämning i lördags, det går åt rätt håll. Thank God!

12 kommentarer:

  1. Här är det ingen sol idag men snön är nästan borta och det är jag så himla glad för :) Hoppas nu att den där utredningen som pågår ger resultat :D
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Alltid bra när doktorerna jobbar på allvar! Hoppas det blir bra!
    Våren kan ingen ta ifrån oss iallafall!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack för titt-in hos mig!! :)

    Ja nu har det ju faktiskt varit vårdagjämning!!!

    Mailpratade med brorsan i Skåne tidigare idag och där hos honom är all snö borta. Va??
    Men jag ser i alla fall att det tar lite på snön här hos oss också.

    Håller tummarna för dig och den där utredningen.
    Läste att röd-gröna alliansen har lovat att alla utförsäkrade (jag vet inte om du räknas dit) skall återförsäkras igen, om de vinner valet.
    Det är inte lätt att vara medborgare i landet Sverige, där politikerna leker med våra liv.
    "Nu testar vi det här, och sen det där...och så får vi se vad som händer.
    Att några "stryker med" på vägen det behöver vi inte bry oss om...

    Suck!

    Ha det bra i veckan!

    SvaraRadera
  4. Spader Madame: SOM den lyst idag! Puss!

    Gafflan: Snöfritt är grejen! Kram!

    Ezter: Det blir nog bra till slut! Och vår blir det! Kram!

    S o F: Jo, jag är en av de utförsäkrade. Eller "omförsäkrade" som vi också kallas! Utredningen hålls det tummar och tår för. DET är bra! Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!

    Du, jag läste en artikel för ett tag sedan. Det handlade om en kvinna som i 14 år skickats från läkare till läkare utan att få rätt diagnos. Hennes symptom var enorm trötthet, värk i muskler och leder, huvudvärk mm. Efter alla dessa år fick hon kontakt med en finsk läkare som forskat i Hypotyreos typ 2. Vanlig hypotyreos (underfunktion i sköldkörteln) visas ju på blodprov men denna typ 2 syns inte på ett sådant eftersom störningen finns på cellnivå.
    Vanliga symptom är trötthet som ej går att sova sig pigg från, värk, nedstämdhet, koncentrationssvårigheter samt låg morgontemperatur.

    Visst stämmer väl många av dina symptom överens med detta?

    Hinner inte skriva mer nu men jag hör av mig snart igen. I morgon ska jag göra undersökningen av levern. Håll tummarna för mig är du snäll..

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hoppas så att de snart har hittat och åtgärdat det som felas. Och att regeringen skärper till sig så du får bli bättre i lugn och ro.

    Varm hand
    Markattan

    SvaraRadera
  7. Det är väl bra med utredning men också viktigt att du får vila.. Tänker på dig! Kram!

    SvaraRadera
  8. Anbam: Håller tummar och tår allt vad jag kan! Självklart! Kram!

    Markattan: Tack för omtanken!

    Pia: Återhämtning är nog så viktigt! Lätt att glömma men FÅR inte glömmas! Kram, kram!

    SvaraRadera
  9. Hej hopp vännen!
    Usch vad det måste vara jobbigt att vara i den där karusellen med försäkringskassan, läkarbesök och f*n och hans moster. Det är fruktansvärt hur det har blivit. Den lilla människan glöms bort och man måste ju vara frisk för att orka vara sjuk!!
    Ja vi går mot ljusare tider, hoppas att det gäller din utredning också. Jag håller mina tummar för det :)
    Kramilkram

    SvaraRadera
  10. Hoppas verkligen att de hittar en "lösning" för dej!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Carina: Ja, biljetten till den här karusellen var jag inte det minsta intresserad av!

    Susanne: Hej! Tummar hålls för en lösning!

    SvaraRadera