torsdag, mars 11, 2010

I dag vet jag.....

.... i alla fall att jag har ett huvud. För det gör ont. Sådär himla skitont. Migrän kallas det. Jag har även varit på mitt femtiofjortonde läkarbesök. Ny doktor. Så klart. Lite bra att sitta där grön i ansiktet, illamående och svimfärdig för det var väldans vad hon tog mig på allvar!
Prover beställdes och prover togs. Många prover. Röntgentider fixades och remisser skickades hit och dit i springandes språng. Och innan jag lämnade vårdcentralen hade hon fått kontakt med min psykdoktor och de ska hädanefter samarbeta. Se där! Första gången min migrän har haft något gott med sig! Nu går jag och lägger mig igen. Ajjö!

12 kommentarer:

  1. Vad bra! Ja inte att du har ont utan för att det händer något!!
    Fy vad jobbigt med migrän. Jag lider inte av det själv men tycker att "vanlig" huvudvärk är tillräckligt jobbigt, så jag kan ju bara ana hur migrän då är...
    Pigga på dig!
    *kramar om*

    SvaraRadera
  2. Bra att det händer något! Migrän är inte kul, har också haft dunkadunka idag, hanterbar dock.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Vad bra att det blev fart på dem! Kanske nästan så det var värt migränen!
    Hur har det gått med de andra tiderna? Du kan ju svara på FB på denna frågan förstås...
    Bara fem dagar kvar här nu...Det gör ont, men det är bara att bita ihop, det kommer ju att gå bra.Bara jag som är tramsig som sagt :(

    SvaraRadera
  4. Ups, jag tror jag också ska gå till vårdcentralen nästa gång jag har migrän.

    SvaraRadera
  5. Vad jobbigt! Men samtidigt skönt att få det undersökt ordentligt! Krya på dig! Varm kram

    SvaraRadera
  6. Bara så att du vet...femtiofjorton finns inte...för Spader är matteläarare och kan sånt!

    Bra att du blir tagen på stort allvar. Mina tunga armar hör ihop med andningsproblemen, säger min doktor, det satt några muskler uppe vid nacken som gjorde ont när han tog på dem... se där! Skickar en stor migräntablett och en specialparaplydrink, likadan som Esset! Så blir allt störtroligt, eller så! Största, stora kramen ever!

    SvaraRadera
  7. Inget ont som inte har nåt gott med sig....... Krya på dig och sen skickar jag med en massa vårsol som piggar upp vintertrött kropp! krammmmm

    SvaraRadera
  8. Så det gamla ordspråket "Inget ont som inte har nåt gott med sig" stämde alltså för dig idag/igår.

    Vågar jag önska dig en fin Helg!

    SvaraRadera
  9. Själv har jag ibland den lindrigare formen ögonmigrän. Går över på 20 minuter.

    SvaraRadera
  10. Se där! Bra att bli tagen på allvar. Låter seriöst.

    Krya på dig!

    SvaraRadera