tisdag, mars 30, 2010

Påskpussel

Det närmar sig påsk. Över mamman ligger ett svart täcke igen och dämpar omvärlden, inte omsluten helt, inte alls som förra gången, mer som ett skydd nu tror jag.
Ett skydd för att den här hårddisken som kan kallas "jag" är full. Det finns inte plats för mer helt enkelt och det visar sig med en enorm trötthet. Tänk att man kan bli så trött att man inte ens orkar vara trött?! Fixa håret ter sig som sagt lite knepigt, långt till huvudet med trötta armar är det så jag har bokat tid hos frisör. Ny frisyr och lite ny färg kanske gör susen?
Förresten kryssade jag "NEJ" på lappen från Lilla Systers klass. Skönt faktiskt!
Likväl smider vi planer för påsken.
"Kaaaaaaan vi inte åka ut till ön" frågar jag.
"Ja, det vore kanske skönt" svarar älsklingen, tar ny luft och säger:
"eller så blir vi kvar i stan, kanske hinner eller orkar vi rensa förrådet"?
Förrådsrensning går fetbort i rödaste rappet.
14.15 på fredag går Waxholmsbåten. Lilla huset på ön väntar!

6 kommentarer:

  1. Klokt med ett NEJ på pappret!!!
    Hoppas ni får det mysigt på ön! Kram!

    SvaraRadera
  2. Ha en alldeles underbar påsk på ön!

    SvaraRadera
  3. Vad bra tt du kryssade nej.
    Klart ni ska åka ut till ön!!! Rensa förrådet kan ni ju göra en annan gång ;D
    Kram

    SvaraRadera
  4. Pia: Ja, och "nej" utan dåligt samvete. DET är det bästa! Kram!

    Ezter: Tack! Ha mysigt ni också!

    Gafflan: Precis! Förrådet lär finnas kvar..... Kram!

    SvaraRadera
  5. Rätt att du kryssade nej!
    Lilla huset på ön, det låter underbart. Absolut ska ni åka dit, det låter mycket bättre än förråds rensning :)
    Kram kram

    SvaraRadera