lördag, maj 29, 2010

Ut i det blå

Det var lite party igår. Inte på något sätt vilt, vulgärt eller hejdlöst men ändå, lite party. Bostadrättsföreningens årstämma med middag "etterpå". Möte, välkomstbål, vin till maten och en avec till kaffet sen så..... Lite ovan vid party skulle man kunna säga. När jag hämtade tidningen i morse var redan grannen vaken, hon som var på samma party, skillnaden är att hon är 90 och det är ju inte jag. Fast det kändes så just då. Nu har jag kammat till mig, varit på inspektion med andra gårdsråd i vårt bostadsområde. Kan ju låta lite trist men faktiskt inspirerande att se hur andra har det. Få lite tips och idéer om vad vi kan fixa och trixa med på vår gård. Älsklingen såg lite skärrad ut när jag kom hem, han vet vad mina idéer kan få för konsekvenser. För honom alltså. Lite jobb och så där. Men nu har jag lovat att hålla mig lugn och på egen tomt. I alla fall ett tag.
Och om nu vädergudarna bara håller sig lugna ett tag blir eftermiddagen säkert jättemysig. Världens Bästa Väninna ska sjunga ju och det vill jag ju inte missa. En utflykt får det bli!

12 kommentarer:

  1. party är kul, ikväll ska jag till mamma hon fyller 82 och har bjudit in alla barn och barnbarn på knytgrill, hon har den goda egenskapen att hon gillar bli uppvaktad och skriver fortfarande önskelistor, så får bli blommor till hennes "brunn" precis som hon önskat sig

    SvaraRadera
  2. Då önskar jag dig en trevlig utflykt och ha en fortsatt bra helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ha en fortsatt skön dag med skönsång och annat trevligt.

    SvaraRadera
  4. Känner igen...

    Ibland har det varit "tungt" att vara tröttare och sjukare än min nu 85 årige far.

    Fast jag är glad över att han kan leva ett så aktivt liv och har alla sina sinnen i behåll.

    ...men ändå. ;)

    Ha det!

    SvaraRadera
  5. Mimmione: Jag älskar kalas och önskelistor! Hoppas ni får trevligt!

    Carina: Utflykten blev great!

    Cicki: Tackar tackar!

    S o F: Ja, man är ju glad för andras skull men visst "svider" lite inombords ibland. Man vill ju mer! Kram!

    SvaraRadera
  6. Ja, du har det du gör i helgen men det verkar jättetrevligt!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så mysigt! Hos oss får man bara ett wienerbröd i pausen...

    SvaraRadera
  8. Sv: Tack för lektionen. Nu vet jag. :)

    Hoppas utflykten blev riktigt lyckad!

    SvaraRadera
  9. Det låter trevligt. Jag har känt mig som 90 hela helgen... Utan party.

    Markattan

    SvaraRadera
  10. Det är inte bara trevligt, utan även nyttigt för den mentala hälsan att partaja ibland.

    SvaraRadera
  11. Party, party! Min bästa väninna sjöng också, i Hagaparken... och tänk - hon valde Ögon känsliga för grönt! PUSS!

    SvaraRadera