fredag, maj 28, 2010

Strutsmetod

Så blev det en annan dag till slut. Lite skönt tycker jag! Dessutom fredag, fast det regnar och är kallt så är det ju ändå helg snart. Härligt!
"Har vi några planer för helgen" undrade Älsklingen.
"Nä, tror inte det" svarade jag lite förstrött, tänkte att barnen är hos sin pappa.
"Åh, vad skönt" sa han och styrde kosan mot jobbet i Stora Staden.
Sen tittade jag i almanackan, den där jättestora som hänger på dörren till förrådet.
"Men vad tus....."
Ikväll är det årsstämma med middag i bostadsrättsföreningen, i morgon är det inspektionsrunda på gårdarna med alla gårdsråd (jag är en sån) och styrelsen, Stora Syster ska övningsköra (med mig), om två veckor är det student och just ja, jag skulle göra några pajer va? Present ska inhandlas, tvättstugan är bokad och så lite till. Vi hade visst lite planer ändå. Funderar att klistra upp stora almanackan på kylskåpet, glömmer visst så lätt. Det jag inte ser finns inte. Ungefär.
Trevlig helg på er!

9 kommentarer:

  1. Som att gå från 0-100 med andra ord!
    Ha en härlig fredag!
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Kortvarig Lycka :))
    Pajer GOTT...
    Ha nu en trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Låt Älsklingen tro att det inte är nåt planerat fram till lunch iaf. Så han hinner njuta av den känslan en stund!
    Paj låter mums!
    Middag ikväll är väl inte helt fel?
    Det blir säkert bra, om inte annat så har du övningskörningen som muntrar uppp!(Hu!)

    SvaraRadera
  4. Trevlig helg...trots allt bortglömt!

    SvaraRadera
  5. Hi, hi förlåt att jag skrattar men det är inte åt dig, utan HUR du berättar om din vardag.

    Strutsmetoden...inte en metod att förakta.

    Hoppas att din helg blir bra, vad den än kommer att innehålla.

    SvaraRadera
  6. Gafflan: Precis! Kram

    Bambi: Tack detsamma!

    Ezter: Slippa laga mat är guld värt!

    D o H: ;)! Detsamma önskar jag dig! Trevlig helg alltså!

    S o F: Det är roligt att göra någon glad och uppmuntrad! Hoppas din helg också blir bra!

    SvaraRadera
  7. Som det kan gå...från intet till allt på någon sekund...nå du reder nog upp det..stor kram o tack för dina kommentarer hos mig..Jag läser o gläds men har inte riktigt orkat runt till er alla

    SvaraRadera
  8. Ojdå.
    Det där lät ju ..fulltuppigt.
    ..hmm..
    Hoppas att det känsn bra ändå.

    Kram

    SvaraRadera