onsdag, maj 26, 2010

Saltad brud

Nu hampade det sig så att jag hade ett presentkort på spa-behandling som låg och drällde i en låda, vilket passade sig väldigt bra efter "trädgårdsförstörarhelgen".
Jag bokade en tid och försvann in i sköndimmor ett par timmar. Kroppspeeling, kurbad, ansiktsbehandling och en helkroppsmassage satt som en smäck.
Ett litet tips bara: Raka INTE benen 1 timme innan peeling med havssalt. Ni vet det där om att strö salt i sår? Så, en stunds njutning blev en stunds självbehärskning och förbannelse om fåfänga, men man lär så länge man lever!

14 kommentarer:

  1. Aj,aj... Men för övrigt så lät det undergörande och härligt!

    SvaraRadera
  2. Åh så härligt undergörande för kroppen...inte havssaltet på nyrakade ben dock men annars så :D
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Ojjjj Ajjjajajaaaj
    Inte skönt :)
    Men som NY borde du vara :)) Kram Bambi

    SvaraRadera
  4. Kanske inte så välbetänkt med rakningen, en annars är det något man borde unna sig oftare, att låta sig tas om hand en timme eller två. Bättre det och avstå från lite klädköp i stället.

    SvaraRadera
  5. Haha, det där med att raka benen ska jag komma ihåg om jag nån gång mot förmodan har lika tur som du och hittar ett presentkort som ligger och dräller ;)
    Kramen

    SvaraRadera
  6. Hej Cina vill tala om att jag lagt ner min blogg...Tittat in här titt som tätt ändå .
    Kram JennyRingblomman

    SvaraRadera
  7. Å så väl värd du var den spadagen.

    SvaraRadera
  8. Znogge: Till slut blev det ju skönt!

    Gafflan: Ja, härligt!

    Bambi: Känner mig lite ny faktiskt! ;)

    Cici: Man behöver det! Sannerligen!

    Carina: Du får leta lite! ;)

    Jenny: Jamen har ju märkt det ju! Tråkigt tycker jag! Men kul att du tittar in! Ha det bra! Kram, kram tills vi hörs!

    SvaraRadera
  9. D H T: Ja, det var jag ju! Och som jag njöt! Till slut! ;)

    SvaraRadera
  10. Smärta är bara en högre form av njutning.
    ; )

    SvaraRadera
  11. Hahaha!! Man lär så länge man lever! För övrigt lät det alldeles underbart!!

    SvaraRadera
  12. Allt låter ju helt underbart förutom peelingen då. Har själv bokat in en helkroppsmassage på onsdag nästa vecka och när vi sedan kommer ner till Turkiet planerar jag att gå på hamam och bli renskrubbad! Efter det blir man väl som en nyponros! ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  13. "Vill man bli fin får man lida pin"
    Kram & ha en härlig torsdag

    SvaraRadera