måndag, maj 03, 2010

Sköna Maj 2010

Jaha. Knappt hinner "packa-så-många-matsäckar-man-kan-hinna-med-månaden" börja förrän jag brister i planeringen. Hade visst glömt skriva in en liten handbollsavslutning. Kära nån! Vilken tur att ungen kom ihåg det själv då och nöjer sig med att gå med kompisarna och inte gråter krokodiltårar för att mamman bokat sig på annat ställe med annat barn. Himla tur!
Sköna maj är här och jag lovar, det är rally! Aktivitetsrally! Jag undrar vad man vinner, för visst är det en tävling? Att skylla på att mamman är trött håller inte. I maj är man inte trött. I juni däremot, stupar man med näsan i avslutningstårtan men det är ju en bit kvar dit. Tackolov!

11 kommentarer:

  1. Varför blir maj och juni alltid så intensiva? Samma sak varje år även om studenten gör sitt till...

    SvaraRadera
  2. Tänk, så är nog maj för alla föräldrar, allt ska verka hända då, visst är väl det lite konstigt?

    SvaraRadera
  3. Znogge: Vore lite skönt att ha det mer utspritt! Grilla med klassen i februari t ex. Nytt grepp!

    SvaraRadera
  4. Pillargontanten: Ja, det är faktiskt lite konstigt!

    SvaraRadera
  5. Ny header? Fin! Och Grattis i efterskott till Stora Systern!
    Kram till dig :-)

    SvaraRadera
  6. Osloskånskan: Japps. Ny header! Såna grupper får jag göra på växthuset! Tack! Och Tack! Kram!

    SvaraRadera
  7. Mina skruttar är så stora att aktivitetsyran inte längre är någon aktivitetsyra. Däremot är det High Chaparall på jobbet med nationella prov och betygsättning i långa banor, så jag kommer nog också tippa i tårtan. Vilket i och för sig inte låter så dumt.

    SvaraRadera
  8. Ibland blir det allting på en gång...
    Men se till att hitta lite "andnings-tid" emmellanåt!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Ja, det vet vi alla - mammor får inte vara trötta. Jag tyckte att det ibland var rena kalabaliken när pojkarna var i skolåldern. Men jag har konstaterat att det är värre nu.
    Alla har flera aktiviteter för sig, och mycket att hålla reda på.
    Barn är toleranta när mamma glömmer - eller hur?.Kära Cina, försök ta en månad i taget, annars går orken (den du har)hur dig. Juni - se det som ett annat århundrade - långt borta.
    Sköt om dig.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  10. ...och när sommaren och hösten försvunnit i tomma intet blir det samma sak i november.

    SvaraRadera
  11. Nilla: Tårttippning nästa! ;)

    Susanne: Jadå. Djupa andetag tages. Emellanåt. Kram!

    Viola: Jag försöker verkligen. Förstår ju viktigt det är att hushålla med orken. Den där lilla jag har. Kram!

    Per-Anders: November????!!!! Ska det blir så där mörkt och kallt igen?! Ånä. Nu skojar du! ;)

    SvaraRadera