söndag, februari 13, 2011

Hej och hå!

Det är ju en himla tur att man kan förgylla livet för sina tonåringar genom att bara finnas till, stå i vägen, laga nyttig mat, skratta (för) högt eller helt enkelt genom att bara gilla fel låt i melodifestivalen. För det måste väl vara ett ohejdat gillande det betyder, de där höjda ögonbrynen, suckarna, blickarna och småleendena?
Jag menar, det är ju så enkelt. Man behöver ju inte anstränga sig det minsta........
Sen,
att de håller på att gå ner i spagat när de inser att tokiga tanten som kröp genom bakluckan på parkeringen för att få upp de igenfrysta bildörrarna inifrån, ja, det var deras mamma. Ja, kanske får de himlande ögonbrynen en annan mening då men vaddå?! Var och en skäms för sig och jag skäms inte ett endaste dugg. Nä. Rådig och fyndig i nödsituationer är jag. Fast nästa gång jag kryper in genom bakluckan ska jag nog ha jeans på mig. Det drar så väldigt när kjolen åker upp och strumpbyxebaken kände sig lite onödigt stor tycker jag. Men fick jag upp dörrarna och kunde släppa in de små liven för att sedan skjutsa dem dit de skulle?! Självklart!

8 kommentarer:

  1. Åh Cina! Jag ser det framför mig! Jag tror de var stolta!

    SvaraRadera
  2. Hahahaha! *asgarvar*
    Jag ser framför mej hur du kryper i i bagageluckan med kjolen som hissas upp!! Hahaha!
    Kram & jag önskar dej en härlig söndagkväll!

    SvaraRadera
  3. Tänk att dom inte alls förstår ;-) Du gjorde ju bara det som varje rådig mor skulle göra ;-))) Underbara du!

    SvaraRadera
  4. Ja se ungar! Men rätt vad det är kommer de att minnas och vara stolta över den där knasiga morsan. Vem vet, kanske första gången de måste hala sig in bakvägen....

    Markattan, som fortfarande njuter av fina tulpaner

    SvaraRadera
  5. De vet det kanske inte ännu, men så småningom kommer deras mamsilimams äventyr, stora som små, vara kära minnen!

    SvaraRadera
  6. Det är ju nästan så att man hade velat få se ditt krypande. Bra tant klarar sig själv.....:-)

    SvaraRadera