torsdag, februari 17, 2011

Tekniknöjd

Comhem har sina tvillingar, Tele2 sin Frank, Boxer sin Robert. Och jag, jag har KENT!
Som en räddare i "nöden" klev han in i radhuset, fixade, trixade, trollade och kopplade med routern, skrivaren, bärbara datorer, stationära datorer and the phone. Sen. TADA! Fungerar det som det ska!
Men va!? Är alldeles förvånad och inte det minsta frustrerad, arg eller sur på en endaste teknisk liten pryl. Just idag alltså. Är emellertid säker på att när nya LAN-uttaget ska kopplas in vilket år som helst nästa vecka, långa kabeln (Maj, det blev CAT5, en grå!), ska borras igenom förrådsväggen, vidare upp genom trappan till sambandscentralen och telefonen ska få en ny dosa, då, KANSKE en och annan frustrationsmyra kommer krypa genom kroppen. Möjligtvis. MEN, tar naturligtvis inte ut något sådant i förskott utan njuter av att höra ljudet av en skrivare som skriver ut foton jag scannat in. Lite tekniknöjd faktiskt. Ovan känsla! Skönt! Hej Kent! Välkommen åter!

De här raringarna har härmed hittat varandra och innehaverskan.d v s moi, behöver inte skrika åt dem ett endaste dugg. Nu ska de bara placeras på lämpligt ställe, gömmas sladdar och tja. Gömmas kabelrulle. Japps. Det står en Gul Änka i bokhyllan. Att knäckas vid lämpligt tillfälle!?

Här är min hörna där jag oftast sitter och bloggar. Nu sitter jag här och skriver ut allt vad jag orkar!

12 kommentarer:

  1. Jaha, Cina :) Blir det bröllopsdagen den kommer att knäckas på eller... hrm, hihi...
    Mysig fåtölj du har!

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig hörna och så skönt att tekniken fungerar igen! Kent verkar vara en klippa :D

    SvaraRadera
  3. Jag vill också ha en Kent och en blogghörna!!

    SvaraRadera
  4. Haha, du impade väl på Kent och slängde ur dig frågan om det skulle bli Cat5?

    Och gula änkan tror jag vill ligga. Ja, inte så, men korken kan ju torka om hon står!

    SvaraRadera
  5. Jag tror minsann att du har en likadan, i alla fall liknanade, fåtölj som vi hade i mitt föräldrarhem på 50-60 talet. Vår var klädd i ett djuprött, noppigt tyg med vita ränder som bildade ett rutnät. I den satt jag många, många gånger med Vecko-Revyn i nävarna och benen slängda över det ena armstödet. Som jag minns det sken solen alltid när jag satt där. Det kan ju vara att jag minns fel, men jag föredrar att minnas det som så.

    SvaraRadera
  6. JAG SER EN RÖD FERRARI LAPTOP!!?? :-))

    SvaraRadera
  7. Ezter: Maybe! ;)

    Zogge: Klippa är ordet!

    Madeleine: Hej! Ja, det är faktiskt inte dumt alls!

    Maj: Jajamen! Impade gjorde jag! Gula Änkan ligger nu! Bäst så va
    ?!

    Spader Madame: Tack!

    Cici: Vilket mysigt minne! Den är himla skön!

    Fru Venus: DARLING! DU SER ALLDELES RÄTT!!! ;) Med hemligaste lösenordet, only for me!

    SvaraRadera
  8. KENT?
    Kan du skicka hit honom, jag får inte på TV:n. (Faktiskt sant, en ny jävla skitTV är vad det är och jag vill ändå inte titta på den. Där fick den.)

    SvaraRadera
  9. Fast kablar betraktar jag som en del av hemmets dekorationer. Tycker det är lite coolt med högtalarsladdar och nätverkskablar som ringlar sig fram efter golvlisterna. Kan dock tillägga att min sambo inte riktigt är av samma uppfattning...

    SvaraRadera
  10. Lyllo dig med egen Kent! Husbandet min är datatekninker så jag klagar inte heller! Vad roligt att du hittade mig för det innebär att jag hittade dig! :D
    Men du får jättejättejättegärna ta bort ordverifieringen...
    Jag har kampanj 2011 i full gång, bort med ordverifiering! :)
    http://frugarman.blogspot.com/2011/01/hur-man-tar-bort-ordverifiering-pa.html

    SvaraRadera
  11. Tygnörden ser ett läckert tyg på fotpallen....:-)

    wv=sings Är det vad du gör nu när tekniken går din väg. Brister ut i toner....:-)

    SvaraRadera