måndag, februari 07, 2011

Tjolahopp, tjolahej, idag biter inget på mig!

Bästa helgen på länge är tvärslut. Ingen migränkänning så långt huvudet räckte, ledvärk och trötthet är lättare att stå ut med och det funkar att vara lite social. Att skrika sig hes på handbollsmatcher till exempel. Store Brors lag jagar vidare i ungdomsSM och gick vidare till steg 5 i mars. Absolut har jag ett finger med i det spelet, det känns så i alla fall i halsen och i händerna..... "heja, heja" och klappetiklapp fyra matcher rakt igenom sätter sina spår. Ungdomen himself, Store Bror, ligger idag som en urlakad sill på sängen och orkar inte röra sig ur fläcken. Nåja, kanske lite på datafläcken.......
Sen kunde man gå sig lite på Bröllop- och Festmässa med Lilla Syster. Frottera sig bland tårtor, bakelser, praliner, blommor, klänningar, ringar. Tja. Hela baletten för en lyckad fest eller ett bröllop. Och så klart skulle vi titta på mammans gjorda reklamskylt som minsann gjorde sig bland läckerheterna.
Vad kan man då avsluta en bra helg med? Som pricken över i? Jomenmankanjublibjudenpåmiddag. På restaurang. Av Älsklingen. Lite otippat sådär. Extra kul när man tror att man ska stå och steka fläskkotletter och så får man Tournedous Nobis istället. Lagad av någon annan. Hur gott som helst!
Ja. Sen blir det ju då måndag. Tack och lov för en bra helg! Annars hade jag rent av blivit sur för att nya skrivaren inte går att installera, kameran fått spel och vägrar lämna ifrån sig de 453 tagna korten från helgens begivenheter, badrumslampan exploderade med glas i hela badrummet, katten tog sig en tugga av fläskkotletterna som jag fick steka idag istället. Men si! Det biter inte på mig! Jag tänker inte bli sur! Jag tänker inte blir sur. Jag tänker INTE bli sur. Jag har en del att jobba med! Men helgen var bra!

9 kommentarer:

  1. Den exploderade lampan låter så där...
    Men man kan ju inte få allt.

    SvaraRadera
  2. Ah, en underbar helg alltså, ja det kan man leva länge på :)
    Mer handboll åt folket, fast inte till mig, jag fattar nada!
    Huvucsaken är att du är glad, och till freds!

    SvaraRadera
  3. Skönt att du är glad! Så duktiga killarna är! Men illa med lampan!

    SvaraRadera
  4. Vad jag är glad att du mått bra och haft en fin helg! :-) Med undantag för några smärre missöden *host host* idag så var det väl en ganska bra början ändå! ;-) Kvällskram!

    SvaraRadera
  5. Superfantastisk helg Cina! Man måste ju få sådana helger ibland för att få ladda batterier och energi så att man klarar måndagar som trilskas lite ;D
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det är livet på en pinne; ena dagen upp, nästa ner. Har man varit med ett tag kanske man har hunnit lära sig att stå ut med deppardagarna. Eller garderobsdagarna som jag brukar säga.

    SvaraRadera
  7. Härligt med en positiv och energitankande helg. Efter det orkar man hur mycket som helst. Nästan i alla fall. Kramen

    SvaraRadera
  8. Nilla: Nä. Man kan inte få allt. Tyvärr! ;)

    Pillargontanten: Japps. Känner av den än. På en tisdag. Rekord?!

    Ezter: Killarna är kanon! Lampan är botten.

    Fru Venus: Bra "börjor" är bra!

    Gafflan: Absolut!

    Cici: Garderobsdag på lut. Så sant!

    Cicki: Bra mycket i alla fall!

    Maj Korner: Ny kamera!

    SvaraRadera