måndag, februari 28, 2011

Brastart

Fina Den Hemska Tvillingen gör min måndag! Sant! Precis när jag sitter här i soffan, muttrar och tjurar för att jag inte orkar något alls idag, energin är slut, jag har ont och påminner om Häxan Surtant, läser jag Tvillingens kommentar och ser att hon skickat en sån här till mig:


A men så blir jag glad i hela hjärtat för hennes motivering:

"......och till Cina för att hon målar de finaste tavlor man kan tänka sig och för att jag är så grymt avundsjuk på hennes målartalanger. Å som jag önskar att jag kunde måla så där tjusigt!"

Tackar så mycket! Och ja! Det är klart det värmer! Tack Fina "Hemska Tvilling"!

Klurar lite grann och bestämmer sen att skicka den vidare till Spader Madame för att hon bjuder på sin livsresa med glimten i ögat, med allvar i botten och kärleken som motor. När jag läser hennes blogg händer det att jag skrattar så jag trillar omkull, gråter och känner hur ont det gör och tja, livet självt liksom.
Den andra awarden skickar jag till Prins Bus och Lilla O, en mamma som skriver så ärligt och fint om att vara just mamma och ha barn i bokstavslandet. Nu är det ett tag sedan hon bloggade men hennes arbete med sonen och familjen är inte mindre för det. För att hon delar med sig och för att hon ska orka ännu mer!

Nu. Soffhäng igen. På betydligt bättre humör! Tack!

3 kommentarer:

  1. Du är ju helt klart värd alla awards i hela världen. Kram

    SvaraRadera
  2. Cicki: Tack fina Cicki! Idag behövs de verkligen för att hålla näsan ovanför .... soffan! Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack du fantastiska kvinna! Vilken överraskning som värmde mitt hjärta! :-)

    Kan ju avslöja att jag "smygläser" här inne hela tiden men jag har varit urusel med att kommentera. Den ynka ork jag har går åt till att arbetsträna (trivs så jäkla bra men blir så jäkla trött), leva familjeliv (och det är ju inte i vilken familj som helst liksom..) och som hastigast snabbläsa mina favoritbloggar (och där finns du såklart i toppen).

    Jag har funderat hit och dit angående min blogg. Känns som om det vore jävligt dumt att bara stänga ner den men att ha den kvar i samma form som nu känns inte heller riktigt bra.

    Hur som helst så är det rätt så bra med Bus och hans yrväder till lillasyster. Vi har ju en tonåring i huset nu och konstigt nog är han lättare att hantera nu än tidigare men han är väl som ett årgångsvin min käre son, mår bra av att mogna helt enkelt.

    Eftersom jag är en sådan urkass bloggare just nu men verkligen inte vill tappa kontakten så vore det kul om vi kanske kunde skicka något mejl till varandra. Min mejladress är: ann-sofie.backstrom@soderhamn.com

    Ha´det så bra vännen!

    Kram

    Ann-Sofie

    SvaraRadera