fredag, februari 11, 2011

Hej mitt Vinterland!

Fredag! Äntligen! En Älskling kommer hem, en Store Bror ska på party, en Stor Syster ska träna och en Liten Syster ligger blek och ämlig i soffan. Halsont och förkyld. Själv ska jag förgylla min eftermiddag som vanligt bland blommor, ost och praliner. Och hjärtan. Hjärtan överallt. OM jag tar mig dit. För det snöar. Och har snöat hela natten. På bredden, tvärsan och nerifrån med tror jag bestämt. Mycket snö var det i morse. Kanske tittade de nya grannarna på "galna tanten" som skottade snö klockan 07.00 iförd blommig morgonrock, stövlar och håret på ända. Jamenvadårå? Vill ju ha tidningen till morgonkaffet ju! Det BRUKAR vara mörkt klockan 7 på morgnarna men något har visst ändrats. Det är ljusare. Lovely! Fast mer avslöjande........ Äsch. De vänjer sig snart!
Trevlig helg!

5 kommentarer:

  1. Jag tror de tycker du är en härlig granne! Det hade jag tyckt :D

    SvaraRadera
  2. Men, kom tidningen till dig? Vi är utan och antagligen blir vi utan posten med!

    SvaraRadera
  3. Du har säkert förgyllt de nya grannarnas vardag. Det är inte dumt när man kan glädja andra på ett så enkelt sätt.....:-)

    SvaraRadera
  4. De nya grannarna tycker säkert att de har hamnat på ett ovanligt trevligt ställe där man kan gå utanför dörren utan att klä upp sig först.

    SvaraRadera
  5. *fniss* Vilken tur dom har dina grannar som har sån charmig granne så där i ottan :)
    Kram

    SvaraRadera