måndag, augusti 06, 2012

Snabbmåndag

Den här måndagen har gått så fort, så fort, så fort.
Har ett litet orospöke som fladdrar inombords och hur jag än vänder mig följer det med fast jag jobbat som tusan. Bangade sen att storhandla men lyckades ändå kränga fram hemrullade köttbullar, potatis och lingon ur radhusets "tomma" skåp.
En middag som satt som en smäck då himlen öppnade sig med skyfall och något som liknade höstmörker sänkte sig över stan.
Det regnar fortfarande. Har tänt lite ljus och ska mysa i soffan med Stora Syster. Se lite på tv.
Orospöket fladdrar och jag säger som Alfons Åberg:
"Stick stygga spöke för du finns inte".............................

5 kommentarer:

  1. Vore jag spöke skulle jag sticka snabbare än kvickt om du sa så där.
    <3

    SvaraRadera
  2. Skicka hit det! Ett spöke mer eller mindre gör ingen skillnad här! Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag ser och förstår bilden, men du är ju så stark nu efter träningslägret i Hälsingland, så detta spöket klarar du av som en dans. Kramar dig! Och skall skicka massor av stryketankar. Krammmmmmmm

    SvaraRadera
  4. Oooooo. Orosspöket ska hålla sig borta! Yup! Du jobbar så jäkla bra och jag håller på dig, det vet du! KRAM!

    SvaraRadera
  5. Hoppas ditt orosspöke är som alla andra spöken. Om man inte tror på dem så finns de inte. Min måndag var seg. Första dagen efter semestern.

    SvaraRadera