söndag, augusti 12, 2012

Fixarsöndag

Idag är det tvättsöndag och dags för en tur till ICA Maxi. Kidsen stormar in i morgon och ja, de är ju hungriga de små liven. HELA TIDEN. Precis i detta nu skramlar kylskåpet oroväckande tomt för storätande tonåringar. Man tackar ICA-Stig för erbjudandet om vattenmelon för fem kr kilot, 15 kg vattenmelon på en vecka är väl inget? Blir billigt och bra. Nu får de ju lite annat att äta också, bäst att tillägga......
Om energin sen räcker, är tanken att göra ett fult fönster till ett fint fönster igen. Måleri, målera. Det är roligt! När man har kommit förbi grundarbetet. Som inte är lika kul men viktigast av hela grejen.
Jag tar det lite easy, stärkt av era fina kommentarer, det får bli en efter-bild sen. Vilket år som helst......
Klockan 1600 avstannar dock allt i radhuset. OS-final i handboll. DET är stort! Gula tröjan på! Heja Sverige!


Gula tröjorna åker alltid fram när det gäller!
Här är mitt härliga gäng i Santa Monica när Sverige spelade mot England. Fotboll. Gick inte så bra.
I eftermiddag är vi inte samlade men tröjorna, de är på!!!
Heja Sverige!

8 kommentarer:

  1. Ja, i eftermiddag blir det allt att bänka sig och hålla en tumme för vårt lag!

    SvaraRadera
  2. Znogge: JA! Alla tummar behövs. Frankrike är inte ett lätt lag att möta.

    SvaraRadera
  3. Det är bra att du tar det lugnt :)

    SvaraRadera
  4. Här avstannade all aktivitet i och med att jag steg upp. Har bestämt mig för en dag i ide idag :)

    SvaraRadera
  5. Ezter: Lugnt it is!!!

    Fröken Hulda: En dag av ide kan vara nog så viktigt! Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  6. Nu har jag köpt hem billig vattenmelon 2 gånger i sommar och båda gångerna har vi oförhappandes rest iväg och den har blivit liggandes. Undrar om jag ska våga köpa en till (kanske får en resa som jag inte räknat med...)

    SvaraRadera
  7. Låter lite som min dag, det.. :-)
    Jag tar fram min lilla svenska flagga och sticker den i blomkrukan på terrassen!
    Kram

    SvaraRadera