fredag, augusti 17, 2012

Slit och släp...........

Fredag. Veckans jobbvecka är slut och jag med. Det har regnat idag och jag hade glömt att ta in altandynorna. VAD JAG LÄNGTAR EFTER ETT ALTANTAK! Kan man få det i julklapp????
I ösregn kom jag hem från jobbet och släpade regndrypande, tunga altandynor från altanen till duschen, kanske muttrade jag lite då. Sen halkade jag på badrumsgolvet eftersom jag var barfota och kände att lagen om alltings jävlighet verkar råda precis jämt fast inte riktigt. Dynorna är så genomblöta att man hör hur det porlar regnvatten ner i brunnen och nu skiner solen! I duschen kan de ligga! Jag lägger mig på soffan och funderar på hur i hela fridens namn jag ska få dynorna torra igen. Det är väl ett lagom värdsligt problem så här en fredagskväll?!
Det ÄR verkligen fredag. Lite musik på det!

3 kommentarer:

  1. Å no... hoppas tomten kommer med taket ;)
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Äsch, så förargligt med dynorna! Ett altantak är bra men jag upptäckte att det var nödvändigt att ta in dynorna ändå för dom drog åt sig fukten i luften och började mögla. Det blev till att köpa nya och nu är jag noga med att ta in dom när vi inte använder dom.

    Förhoppningsvis blir fortsättningen på helgen bättre för din del.
    Tack för bra musik.

    SvaraRadera
  3. Trist. Men det är världsliga ting, som Karlsson på taket skulle ha sagt. Litet tirriterande så där.

    Äntligen fredag. Kram!

    SvaraRadera