onsdag, augusti 15, 2012

Sensommarlunk

Hänger framför tv.n. Fotboll ju. Ingen Zlatan. Men en Sebastian Larsson att heja på. Från stan ju! Heja, heja. Avslutar en ledig dag med en kopp te och match. Går sådär. Matchen. Hittills.
Dagen i övrigt har gått finfint i ett lugnt tempo. Frukost på altanen. Sol. Möte med en överlevnadscoach. Sol. Lunch med kidsen. Sol. Skjutsa ett barn till tåget och ett annat till träning. Sol. Sen svajade det till en aning då det låg ett brev från Försäkringskassan i brevlådan. Men det var ingen fara. De skulle bara tala om att de vill veta vad jag tycker. Kan jag visst tala om. Sen blev det en runda på Växtriket. Inhandlade lite höstblommor att pyssla ned i krukor och urnor vilken månad som helst. Sol. Lagade middag med dörren öppen mot gården och barnens lek och skratt gladde just den här husmodern. Vad jag gillar lugna dagar, det känner jag bestämt!


Brastart på dagen. Frukost i morgonsol på altanen.

Vår katt gillar att ligga och lata sig på altanen. "Har nu matte fått ned de förbenade altandynorna gäller det att passa på". Tror jag att hon tänker helt bestämt.


Ingen anledning till oro. Försäkringskassan vill bara veta vad jag tycker. Puh!


4 kommentarer:

  1. En liknande enkät fick jag i våras att besvara. Tänk att man ska behöva bli nervös när man ska öppna deras brev.

    SvaraRadera
  2. Kanske att dom på FK blir nervösa då dom ska läsa vad du tycker.

    En riktigt härlig sommardag låter det som om du har haft. Flera sådana kan vi behöva innan sommaren är slut för denna gång.

    SvaraRadera
  3. Tänk att de där kuverten ska behöva skapa sån ångest. En dag kanske det bara står snälla saker i deras brev!!

    För övrigt anser jag att du haft den perfekta dagen//Kram

    SvaraRadera
  4. Deras brev och "skyddat nr" på telefonen gör en kallsvettig! Tur det inte var nåt dumt!
    Men i övrigt lät det bra! Kram!

    SvaraRadera