onsdag, januari 01, 2014

2014

Den här donnan somnade vid pass halv fyra-blecket i natt. Eller säger man då "i morse"??? Då var alla kids på plats där de skulle vara, hela och hållna, både mina och Hjärtats. In alles 7 stycken. Nåja. Tre har flyttat hemifrån och gör väl som de vill men det hindrar ju inte att man vill veta att nyårsnatten avlupit väl för alla. Och det hade den.
Vi var på 50-årsfest/nyårsfest och fick med oss Store Bror. Inte den vanligaste ingrediensen på kalas men han livade upp både födelsedagsbarnet, Mostern och Bästa Mamman. Och maten var god! Sen var det skjutsa-till-kompisar-dags och men vi hann tillbaka till kaffet, sången och snacksen. 
Sen var det dags igen. Passning vid 12-slaget på stan. Tack och hej till 50-åringen och raka vägen ned till stan. Fyrverkerier och ståhej. Vackert. Hjärtats starka arm runt mig. Ja. Jag grät en skvätt igen. Detta gråtande! Den här gången av tacksamhet av att allt ordnar sig till slut, för att det är lugnt och fint och att vi har det bra.
Skjutsa sen hit och dit. Stapplade in i radhuset vid halvtretiden och var vansinnigt sugen på te. Vanilj-te. En kopp te i skenet från ett stearinljus. Alldeles tyst. Alldeles lugnt. 
"Gott Nytt år fina Hjärtat" sa jag och kände att 2014 börjar förträffligt bra!
Idag packar vi!
Wien nästa!

5 kommentarer:

  1. Då hoppas jag att året fortsätter på samma vis för er :)

    SvaraRadera
  2. Ezter: Jag håller tummarna för mig, oss och alla andra också!

    I will: Tackar! Skönt ska det bli!

    SvaraRadera
  3. Slutet gott - allting gott.
    Önskar dig och de dina en bra fortsättning på det nya året.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  4. Polargrevinnan: Tack! Detsamma till dig fina Viola! Kram!

    SvaraRadera