onsdag, januari 15, 2014

Dansa, dansa, dansa

Idag har zumban startat. Jag var där. För första gången på mycket länge testades den här kroppens leder ganska rejält och ja, jag fixade hela passet. Får ju hoppa över lite moves här och där, men det gör ingenting. Improvisera är en av mina bästa grenar så det gick finfint.
Bästa Mamman tycker inte att jag ska "provocera min kropp" så utan hellre gå på vattengympa. Men det är ju tråkigt! Jag har provat och höll på att gäspa ihjäl mig och tittade bara på klockan.
Nä. Dans är min melodi. Har alltid gillat att dansat och provat på det mesta. Tango är drömdansen. Det har jag för övrigt nämnt för Hjärtat som INTE är en särskilt dansant kille. Tror han. För övrigt har jag nämnt det ganska ofta lite här och där och därför, häromdagen, när vi såg ett tangopar på TV så påpekade jag att
"Åh, ser det inte mysigt och härligt ut att dansa så där tätt ihop och bara följa varandra……"
"Jo.  Det ser ganska häftigt ut".
Nu tänker en del att jag inte ska dra några stora växlar på det. Från att tycka att något ser häftigt ut till att utöva det går det säkert åt oceaner av tid, tålamod och lite list. Ja, kvinnlig sådan då förstås.
Men det var i alla fall inte tvärt nej och kanalbyte på en endaste gång. Vilket är ett framsteg som noterades.
Under tiden dansar jag zumba och är så glad för det!

2 kommentarer:

  1. Dansa på :) Snart blir det säkert Tango!

    SvaraRadera
  2. Oj! Har jag inte en tangokurs liggande någonstans som jag fick i möhippapresent. Gillar inte, ska kolla om jag hittar, kan faktiskt ha slängt - sorry i så fall!

    SvaraRadera