onsdag, januari 08, 2014

Att prova en ny karriär som mojängassistent och ganska snabbt inse sina begränsningar

Cina-bilen fick anmärkningar vid besiktningen häromsistens.
"A men" tänkte jag och funderade på spindelbenet spindelleden som glappade och vad jag skulle göra åt den????
Mer än att låtsas att jag inte hört eller sett besiktningsprotokollet. En variant av strutsmetoden…….
Oh no.
Har man nu ett Hjärta som kan det här med bilar utan och innan så har man. En spindelmojäng beställdes och monterades igår kväll under stå i vägen-metoden överseende av mig. Utomhus.
Jag utrustades med ficklampa, diverse verktyg och skulle hålla reda på storlekar, vad som hette vad och vad Hjärtat menade när han bad om "jag-har-nu-glömt-vad-allt-hette".
Det gick sådär.
Jag råkade lysa honom mitt i ögonen, trampa på honom och tappa lite verktyg över nämnda karl. Tappade han konceptet, tålamodet och bad mig gå in och koka kaffe?
Näe.
Där teamworkade vi på allt vad vi orkade och till slut så flög rätt mojänger till rätt hand i rätt tid och jag lyckades stå bredvid istället för på honom och lyste med ficklampan på rätt sida av bilen.
Mitt i fick jag i alla fall gå in och hämta en huvudvärkstablett och ett glas vatten. Till honom.
Tjoho!
Klart han fick ihop det. En glappled är nu en led utan glapp.
Jag fick dessvärre inte ihop det lika bra när jag skulle stänga verktygslådan. En slags nyckel med nr 13 fattades. Så klart.
"Kan den inte sitta kvar någonstans under bilen då" undrade jag lite försiktigt och påminde om att man ju läst att kompresser till exempel glömts kvar i patienter vid operati……………
"Absolut inte".
"Du måste lagt den någonstans".
Så klart jag har. Problemet är ju bara att jag inte vet var. Det ska bli VÄLDIGT spännande när den dyker upp.
I kväll är det dags för Hjärtat att fixa lite annat.
"Jag kommer till dig efter det" löd meddelandet.
Man fattar vinken. Han klarar sig helt enkelt finfint utan mojängassistent. 

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha! Undrar var den är, gömma nyckeln är en populär lek!

    SvaraRadera
  2. Fniss, nu har Maken och jag fnissat ihop :)
    Så mycket jag vill träffa dig och Hjärtat!
    Kram!

    SvaraRadera