lördag, januari 11, 2014

On the road…… när som helst????

Är på väg till Stockholm idag per bil. Därför har årets första snöväder gjort entré idag och jag hatar att köra i snöblask men det är bara att ta ratten vid hornen eller något sådant och off we go!
Tror jag!
Två tonåringar ska med.
Tror jag.
Ett par gallerior ska scannas på varor.
Tror jag.
Det är sagt så.
Men först ska de vakna, sen ska de gå nerför trappan, sen ska de äta frukost och sen kommer en på att h*n ska duscha och var är schampot och är det bästa balsamet slut…….???????! VA!?
En annan ung man är lite enklare. Kliver upp, går ner direkt, äter, småpratar inte värst mycket men vet att berätta att han sovit dåligt för katten har legat vid hans sida hela natten (katter flyttar man inte på), diskar sin tallrik, packar sin handbollsväska och så är han ute ur radhuset. In alles 35 minuter. Häpp.
Jag sitter lugnt och fint vid köksbordet, zippar lite kaffe, löser melodikrysset och säger att Cina-bilen avgår 11.00 spik.
Med ungt folk i eller utan ungt folk i.
Blir spännande dag det här!
Jag är tokbra på att dricka kaffe, djupandas, fokusera i nuet och räkna baklänges. Häpp!


2 kommentarer:

  1. 10 minuter tills det bär av... Jag vill också till Stockholm! Kör försiktigt!

    SvaraRadera