måndag, januari 13, 2014

Med lite pyssel och pling. Del XMVL

Dagen som idag har jag ägnat väldigt lång tid åt att ta mig in och ur bilen. När spindelledsmojängen monterades så tvättades bilen som avslutning. Skulle ju vara fin till besiktningen. Då var det +5 och regn. Nu är det -13. Då fryser nytvättade bilars lås, känner väl alla andra bilägare till men inte den här, lever nämligen lite här och nu, och mitt centrallås får spunk och spader om man låser förarsidan från insidan och försöker kravla sig ut någon annan väg. Eller in.
Nu fixade det sig till slut, den olåsta bilen stod kvar på jobbparkeringen ända till kvällningen och utrustad på hemmaparkeringen fixade det sig med braständstickor, låsspray och ett gott humör………..
Kanske nyinflyttade grannen kom och frågade varför jag eldade vid bilen, vem jag var och framförallt vems bilen var men det är ju alltid trevligt att lära känna nya grannar!
Få se nu!
Tanten med blommiga morgonrocken som hämtar tidningen barfota i minusgrader. (barfota är stärkande sa alltid min pappa).
Tanten som kröp in i bilen genom bakluckan när dörrarna en annan gång frusit och blottade strumpbyxebaken (nä, inte med flit men det är inte så lätt att vara graciös över ett baksäte på väg mot framsätet……)
Tanten som ropat på sina katter, väl? "Martiiiiiiini, Baileys och Tequila"!!!!!!
och nu som hon som eldade på bildörren låset.
Ja ja.
Om jag säger att jag har tonåringar som närvarat vid alla tillfällena?
Kanske älskar de inte sina mamma mest i hela världen ALLTID.
Men för det mesta!

6 kommentarer:

  1. Haha, underbara du!!
    Jag skulle med glädje ha dig som granne! :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tänk vad du måste glädja andra! Kram!

    SvaraRadera
  3. Carina: Tror vi skulle ha ganska kul ihop! Kram!

    Ezter: "Inte perfekt men till glädje" heter det ju! Kram!

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha! Efter Ezters kommentar, du kan också glädja andra som på denna jorden vandra, klappa händerna när du är riktigt glad!

    SvaraRadera
  5. En sådan mamma och granne måste man ju bara älska....:-)

    SvaraRadera