söndag, januari 26, 2014

En släng av feng shui……….

Söndag. Radhuset ser ut som en bomb har slagit ned då jag sent i går eftermiddag fick för mig att rensa min garderob och sälja av en del på Tradera. Även förrådet innanför köket fick sig en släng och jag började riva även där.
Renseriet är behövligt men även ett symtom på att det är lite rörigt och körigt runtomkring mig. Då rensar jag. Som om villervallan inombords behöver lite fysisk hjälp, rensar jag hemma rensar jag även tankarna. Kanske långsökt men jag funkar så. Rensar eller möblerar om.
Tandläkarbesöket igår gick bra. Check. Strategin fungerade och ett plus för inga hål.
En härlig eftermiddag med Bästa Väninnan på stan gjorde susen och idag ska jag träffa en barndomsvän. Det var längesedan vi sågs men är övertygad om att vi har en hel del att babbla om. Sen ska nya planer för nästa vecka ritas upp men först nöje! Det blir bäst så!

2 kommentarer:

  1. Så redig du är...Den som ändå hade vettet att rensa! Kram!

    SvaraRadera
  2. Sådan var jag också. Städade bort kaoset inom mig. Numera städar jag sällan. Kanske för att jag har inte så mycket kaos omkring mig. Bara en liten släng då och då......:-)

    SvaraRadera