söndag, januari 14, 2018

En strimma hopp

Vaknade till en gråvädersöndag men små strimmor av blå himmel kan skönjas. Klockan 11:00 .... hur kan jag sova så här mycket??? Är fortfarande trött.
Åt frukost framför gårdagens avsnitt av ”Stjärnorna på slottet”, det var Regina Lunds dag. Jag gillar henne skarpt och blir inspirerad av henne. Att gå sin egen väg, bejaka sin konstnärliga frihet och inte låta sig placeras i en box. Kunde dessutom känna igen mig i att tacka nej till erbjudanden man egentligen VILL ha av rädsla. Något att jobba med! Det har Regina gjort!
I eftermiddag ska jag bära ut alla kartonger med julpynt till förrådet. Dagens mission.

2 kommentarer:

  1. Jag blev positivt överraskad av henne, har inte alls gillat henne innan. Väldigt grått här med. Lilla familjen hemma, håll tummarna att det hinner gå massor av veckor innan nästa pärs!

    SvaraRadera
  2. Ja, här har vi också städat bort julen. Det ser lite tomt ut.
    Det är dåligt med krukväxter men det blev snyggt i ett fönster med några olikfärgade glas- figurer och -vaser.
    Ha det så bra.
    Kram Viola


    SvaraRadera