torsdag, januari 18, 2018

Ur led är värmen

I natt har jag vaknat flera gånger av att jag drömt att det brinner och jag står för nära elden, försöker släcka den. Hemsk dröm. När jag vaknat har jag känt värmen fortfarande och ja, mitt värmesystem är häjkonbäjkon, upp och ner och ur led kan man säga. Svallningar. Är skrutt.
Sover med öppet fönster, Hjärtat ligger inlindad i duntäcke för att inte frysa ihjäl och jag, ja, pustar och svettas. Säger som Sverker i Plus sa när det begav sig: ”Ska det va’ på det här viset”?
Och hur pigg är man på en skala efter att ha släckt bränder hela natten????

4 kommentarer:

  1. Nä det är jobbigt att släcka bränder. Och de klena karlarna badar isvak samtidigt. Märkligt🤪

    SvaraRadera
  2. Handduk urvriden i kallt vatten är kalasbra 😉

    Markattan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Jag är ny på det här och behöver verkligen bra råd. Ska prova!

      Radera