fredag, januari 19, 2018

Fokusfredag

Simmade i morse. Det var tungt. Dividerade med mig själv om att jag ju inte behöver simma 1000 meter varje gång men jag vann över mig själv. Fokuserade på vilket längd i ordningen jag var på. Upp till 20. Sen började jag om på 1. Rabblade bassängsiffran i huvudet och då kan jag ju inte tänka på annat. Himla bra. Fokus.
På jobbet ramlade det in bråttomgrejer, krångelsaker och oklarheter så jag fick anstränga mig för att hålla just fokus. Prioritera, delegera i en hast. Sen gick jag hem, stannade på Ica, blev stoppad av en människa som hejade så glatt och började prata. Men jag kom inte ihåg vem det var och mindes inte var vi träffats. Sen blev det ju försent att fråga vem hon var och hon fick leda samtalet tills hon kände sig klar och gick med ett ”hälsa hem”. Undrar vilket hem? Mitt? Klart ofokus på den sammanstötningen. Nåja. Det klarnar väl. Hon såg glad ut, alltid något.
Nu är det fokus på fredagsmys. Vitt vin, räkor och somna i soffan. En klassiker!

1 kommentar:

  1. Vad gott det lät! Hemskt när man träffar någon som man inte kommer på vem är....

    SvaraRadera