måndag, januari 15, 2018

Måndagsstrul

Veckan så här långt:
Antal simlängder: 0. Jag glömde mobilen hemma när jag åkte till jobbet. Kunde jag leva med, faktiskt rätt så skönt. Men det spräckte mina planer på att simma efter jobbet då medlemskortet till gymet/badhuset låg i mobilfodralet. Och nä. Jag åker inte iväg igen när jag kommit hem. Det blev för sent, för krångligt och trist.
Antal varningslampor som lyser i bilen: 1 
Något med ABS-bromseriet. Bromsarna var plötsligt låsta när jag skulle åka iväg, pang och tjoff så släppte de efter lite rull och vagg med bilen. Men varningslampan tändes. Håhåjaja.
Antal takfläktar som håller på att skära: 1. Bor ju i radhus. Varje lägenhet har egen fläkt på vinden. Min låter fr o m igår kväll klockan 23:43 som ett trasigt vindkraftverk. Måste sova med öronproppar. Min bostadsrättsförening tycker inte att det är akut så det är vanlig beställning till budgetpris. Lååååång väntetid. 
Ca 14 dagar. Det är lång tid med tjut och knack i öronen!
Jaja. Vi har inte sett det än, den där väntetiden! Har som sport att skynda på saker och ting då vänta inte är min bästa gren. Och det går ju att skruva ur fläktproppen när jag ska sova.
Antal tänkta ”vad var det jag sa” -tankar på jobbet: Ungefär 25. Man gör olika helt enkelt. Varför välja enkla lösningar när man kan krångla till det????
Antal skinkor som gör jätteont: 1. Gör ont som två. Hänger visst ihop med höfteländet.

Ungefär så startade veckan. Men jag åkte i arla morgonstund med Stora Systern till tåget och hon hade fyra minuter till godo innan avgång. Oceaner av tid för den här familjen!


1 kommentar:

  1. Oljud är hemskt. Motorlampan lyser på min bil den brukar släckas, men idag har den lyst i 22 mil. Med Yngsta, ny inläggning. Jag stannade till hon kom på sal så hemma kvart över nio ikväll. Körde halv 12 i middags.

    SvaraRadera