onsdag, januari 17, 2018

Yoga lugnt!

För flera år sen, ganska många faktiskt, gick jag och Stora Systern på yoga varje fredagskväll. Perfekt avslut på jobbvecka och skön start på helgen. 
Nu har jag tagit upp yogan igen och jag verkligen älskar det!!! Hej Stående hunden, cobran, stolte krigaren och hej stela kropp som ändå känner igen rörelserna. Det är häftigt. Kroppen minns. 
Igår fick jag veta att det pass jag går på ska kortas en kvart. 15 minuter!!!! Gymet har beslutat att klämma in ett danspass i schemat och för att få till det blir yogan kortare. Paaaah! Man behöver inte kortare pass. Man behöver längre muttrar medelålders kvinna. 
”Folk vill ha korta, intensiva pass”.
Jag är inte som folk är mest. Jag vill yoga lugnt och länge. Men men. Bättre yoga alls än inte. Min kropp Älskar’t!
Idag blir en dag med bara möten och ikväll ska jag hänga med Lilla Systern. Hon preppar sig för att göra gesällprov framöver, hej provdockor, spray, hårnålar och fönar i radhuset! 

4 kommentarer:

  1. jag tycker också väldigt mycket om min yoga. Både den korta jag gör hemma och den långa jag gör på passet. Det är skönt. Vilsamt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är glad att ha hittat tillbaka. Vilsamt är skönt!

      Radera
  2. Jag hade svårt för alla som fes eller snarkade på yogan.

    SvaraRadera