tisdag, juli 16, 2019

Denna dag, ett liv

Idag levererade flyttfirman 100 kartonger och packpapper därtill. Jaha. Så många kartonger? 
”Det kommer att gå åt” sa flyttkillen som var här.
”Alright” tänkte jag och har nu staplat dem i vardagsrummet, satte mig i soffan och tänkte:
”Kartonger, packa er”. 
Men, så kul ska vi inte ha det. Det får jag göra själv.
Är ändå sjukt nöjd över att ha gått igenom samtliga pärmar och lådor med papper och sorterat, märkt upp och kastat det som inte ska med. Att just det är klart.
Annatrs funderar jag över den invasion av mördarsniglar som just nu pågår på yttepyttetomten. Behöver inte bry mig om det nämnvärt egentligen men vill ju inte lämna tomten helt skövlad. 
Jag behöver egentligen tänka på en annan sak som seglat upp som ett mörkt moln i tillvaron men det är så jobbigt och ogripbart just nu att jag inte låtsas om det. Än. Det skramlar liksom löst för sig själv och jag bara har det i systemet. Tills vidare helt enkelt vilket är en helt ny strategi för mig.  
Over and out!

1 kommentar:

  1. Läste ett tips. Sätt olikfärgade lappar på lådorna. En färg för varje rum. Lätt för flyttgubbarna.
    Det där andra, det låter inte kul. Kram!

    SvaraRadera