måndag, juli 15, 2019

Fakirfasoner

Gårdagskvällen ägnade jag åt att fixa lite på yttepyttetomtens framsida. Bland annat band jag upp den stora klätterrosen ordentligt och såg efter det ut på armarna som om jag varit i slagsmål med en katt. Det är stora och vassa taggar på den där rosen. Men bra blev det på spaljén i alla fall. Avslutade sedan med att skura verandagolvet. Med en svamp skulle jag ”bara” dra av en fläck men vips, bums och bas lossnade en sticka och gick rätt in och rakt igenom min ena pekfingertopp. En sticka på sisådär fem centimeter. Oj och aj. Man har ju en liten stund på sig innan det börjat göra ont ... en liten en. Och åt vilket håll skulle jag dra? Med träfibrerna helst och åt vilket håll var det?? Nu vet jag faktiskt inte riktigt hur jag gjorde men till slut var jag stickfri. Det blödde rejält, lät det blöda och spolade med kallt vatten. Band om och ringde till Stora Systern som satt i en bil på väg till Skåne, inte för att hon kunde göra något men det kändes som jag skulle svimma. Tänkte att jag inte skulle svimma om jag pratade .... det gjorde jag inte heller men mådde dåligt ett tag efteråt. När det började göra ont, för det gjorde det ju.
Det blir ingen pekfingervals idag och jag kommer A L D R I G nånsin evver skura verandagolv med en svamp. 
För övrigt jobbar jag idag och det spöregnar. En måndag i juli.

1 kommentar:

  1. Regnar inte men kallt är det. Bra marknadsväder. Förstår att du ringde, det hjälper!

    SvaraRadera