måndag, juli 29, 2019

Packtider

Idag åt jag frukost på altanen med Stora Systern. Det var lite svalare idag så det gick att sitta ute på baksidan och det fläktade lite. Skönt. Ja, sen packade och rensade jag. Gjorde pannkakor med Lilla N till lunch och Hjärtat kom och satte dit nya fönsterlister där det behövdes. Packade lite till med hjälp av Största Systern och tre-kaffet intogs på altanen. En kompis till Största Systern kom sen med släpkärra och det blev två vändor till soptipp och återvinning. Oerhört tacksam för den hjälpen! Rullade ihop alla mattor och märkte dem med ”vardagsrum”. Nya Vardagsrummet får bli uppsamlingsstället för mattor tänkte jag. Plockade ner tavlor ... sakta men säkert går det framåt. Lilla Systern har också varit här och hjälpt till, sen gick vi till Största Systern som lagade middag. Jag fixade lunchen och hon middagen. Skönt när man kan hjälpas åt! 
Och nu tar jag kväll. Orken är slut för idag, nya tag i morgon. 

1 kommentar: