onsdag, juli 10, 2019

Rensa, spara, släng!

Rensar lådor och konstaterar att jag är en kvittosamlare. Och samlare av allt möjligt förresten, vad ska man allt till? Deklaration efter en husförsäljning 2002? Kan vara bra att ha?? Not. 
Men pärmen (pärmarna) med brev, vykort och barnteckningar tar jag allt med mig. Känns som hela min historia ryms i de där pärmarna.  Bästa väninnan och jag brevväxlade, med riktiga brev, i många, många år. Allt finns sparat och otaliga samtalsämnen har vi avhandlat. 
En dov huvudvärk lägger lite sordin på orken - men jag tar det lugnt. Största Systern kom med wienerbröd till tre-kaffet och det satt som en smäck. Så fick vi lite tid att prata också. 
Det är allt lite jobbigt att rensa, man kommer ihåg så mycket, en del rör upp, en del är roligt och en del har man glömt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar