söndag, juli 14, 2019

Häckig söndag

Så havfer vi vinkat ”hejdå” till Största Systern och Lilla N som far på semester till södra halvan av landet. De plockade upp Stora Systern med sambo vid tåget och drog iväg. Kvar hemma är jag, vattnerskan, som börjar jobba i morgon. Kan inte påstå att jag är så särskilt pepp på det, att jobba, men fjorton dagar ska en väl fixa??? Sen tre veckor ledigt igen.
Hjärtat hjälpte mig klippa häcken då ett ryggskott ligger och lurpassar på mig. Samt att jag bitit bort en halv kindtand och tappat en plomb i en annan tand. Formen är ur form vill jag påstå. 
Nåväl. Att kratta upp lite ris, dricka kaffe på altanen och vattna klätterrosen fixar jag.
Vi åkte en runda och tittade på nya möbler till uterummet. Finns mycket att välja, mycket fint och vi var överens om ett möblemang. Bord som går att göra långt, stolar som går att fälla ihop och ställa undan. Teak och svart. Meeeeeen, vi väntar. Tänk om det inte passar??  Tänk om det tar slut?? Det far i huvudet allt möjligt hela tiden. 

1 kommentar:

  1. Så mycket spännande ni har framför er! Nu är det nära🤗 Jag håller utkik efter ditt team, det är väl hit de ska?

    SvaraRadera