torsdag, april 12, 2018

Skalla dagen del 2

Sonen är sjuk. Började med kräksjuka och har övergått till feber. Jag blir stressad av att han inte kan jobba, att medicinerna gör honom sjuk, att det heeeeeela tiden är något. Fel. Vi HAR lugna perioder men när det inte är så, är jag mycket känsligare, ömtåligare på nåt vis.
Dumt. Superdumt. 
Igår kväll busade jag med Lilla N och åt ”skabetti” som utlovats. Han hoppade i min säng, klappade katten och hjälpte mig att hänga tvätt. Guldstund! Ska försöka hänga i den känslan!
Märker att jag är irriterad, lättretlig och känslosam. Kan vara klimakteriet. Det gör det inte lättare på något vis utan det är jobbigt tycker jag. Att inte känna igen sig själv riktigt. Har bokat massage efter träningen ikväll, tvingas att ligga still då  i alla fall i 45 minuter. Djupandas. Ska inte glömma borr att djupandas! 

3 kommentarer:

  1. Hoppas lilla N klarade sig undan smittan då! Stackars Sonen, hoppas han kryar på sig snabbt.
    Inte lätt att veta vad som är klimakteriet eller inte. Man kan ju vara lättretlig av många anledningar...
    Njut av massagen!

    SvaraRadera