måndag, augusti 30, 2021

Måndag igen

I morse när jag vaknade sken solen, det är ju lite lättare att gå upp då.
Jag hade bestämt mig för att cykla till jobbet idag. Om jag nu ska cykla till jobbet tre dagar i veckan behöver det bli måndag, onsdag och torsdag denna vecka. I morgon ska jag jobba hemma och på fredag är jag ledig.
Allt blir ju lite lättare när jag planerat i förväg. T ex dukade jag frukostbordet i går kväll och laddade kaffebryggaren så det bara var att trycka på knappen. Müsli och salt på bordet. Äggkastrullen beredd på diskbänken. Bara att fixa fram resten på morgonkvisten. Jag cyklar i träningskläder och byter om på jobbet, nu far jag inte fram som en furie men ändå, det känns skönt att göra så. 
Sen micklade jag med cykeldatorn, den gick inte igång och jag blev irriterad. På en pryl?!? Jag cyklade iväg ändå och vips, gick den igång. Magiskt. 
Jobbade. Vi hade workshop hela dagen och stundtals var jag inte mitt bästa jag. Jag kände det och stängde av mikrofonen. Ibland är det bäst.
Cyklade hem i strålande sol och sommarvärme. Skönt. Kom hem svettig och hade bråttom. Kastade i mig middagen som Hjärtat fixat och åkte till stallet.
Ridterminen började idag och det kändes himla bra. Allt bara flöt på och det är ju väldigt skönt när det händer.  För det mesta brukar det ju komma grus i maskineriet efter ett tag men närr’å. En hel ridlektion att bara tanka må-bra-feeling av. Jag kommer säkert ha träningsvärk i morgon.
Pratade med pelargonerna när jag kom hem, de börjar se lite hängiga ut men jag har inte hunnit med dem på ett par dagar.
Jag lär somna ovaggad ikväll, tacksam för det och en bra start på veckan.



Skön promenad till stallet.



Hrodur, ”min” Hrodur. Vi kämpar tillsammans även denna termin.

2 kommentarer:

  1. Bra att du har ”din” häst🤩
    Du är så i farten! Jag blir mer och mer försoffad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förra veckan och helgen blev en ketchupeffekt, jag brukar ta det lugnare 😊

      Radera