söndag, augusti 30, 2009

Festivalbesök

I Lilla Staden har det varit festival i helgen. Nordens första Fringe-festival. Vi var många som höjde på ögonbrynen när annonserna började dyka upp, inte visste vi vad det var. Vad menas med det? "FRINGE"? Nä, det låter konstigt. Annorlunda. Och det har det varit också! Annorlunda! Ibland konstigt. Stundom fantastiskt! Häftigt! I fyra dagar har alla möjliga olika sorters scenkonst presenterats. Musik, gatuteater, dans, stand-up och mycket, mycket mer. Denna tredje festival den här sommaren i Lilla Staden har i mitt tycke varit den bästa. Lördagskvällen avslutade vi med att titta på en show med Johan Wellton, (var med i Talang -08) Älskade Sambon, Store Bror och jag. Det var fantastiskt! Skrattmusklerna fick sig en rejäl omgång och vi häpnade åter igen över hans skicklighet som jonglerare och som artist överhuvudtaget! Vilken kille!
Lite bilder från festivalen:


Johan Wellton, här utan käglor och studsbollar.


Fakiren Curry bjöd på eldshow.......



..... och la sig sedan på en RIKTIG spikmatta!




Victor Rubilar, från Argentina,
jonglerar med fem fotbollar. Han har bollkoll den killen!

11 kommentarer:

  1. Härligt när det kommer lite roligheter till Stan som "höjer temperaturen" lite!
    Kramis från Jenny, som önskar Dej en go start på veckan!

    SvaraRadera
  2. Hahhaha han med bollarna gör som jag varje morgon ;))
    Kul med Jippon..
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Så härligt festligt och galet det ser ut!

    SvaraRadera
  4. Jenny: Roligheter behövs!

    Jenny: Hihi! Morgongympa är bra! ;)

    Speja: Festligt, galet och kul var det!

    SvaraRadera
  5. Ser härligt ut!
    Och vilka underbara målningar här intill. Är det dina egna verk?

    SvaraRadera
  6. Mockapocka: Tack! Ja, det är jag som målat!

    SvaraRadera
  7. Fringe - det var ett nytt ord.
    Vad trevligt med en festival mitt i stan.
    Jag såg en eldshow i Göteborg, det var häftigt. Ofta är det s.k. cirkusartister som åker runt i Sverige och roligt att de även kommer till mindre städer.Skönt att få skratta lite, det behöver vi.
    Nu har jag läst in mig i din blogg och nu vill jag följa dig. Hoppas att det går bra
    Ha en bra vevka. Viola

    SvaraRadera
  8. Åh vad roligt.
    Det är kul när det händer något då blir det kul.

    Fina foton har du också tagit minsann!
    Kram
    /A

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Tack för kommentaren på min blogg!
    Jo, visst är det så att det på senare tid kommit fram mycket mer positivt i media när det gäller olika Npf-diagnoser. Men jag blir ändå illa berörd när man kan läsa att en mördare minsann har adhd. Jag är ju rädd att Bus ska läsa det och tro att det liksom är synonymt att om man har adhd så blir man mördare.

    Kul att er stad anordnar lite festligheter! Vilka fantastiska talanger det finns!

    Idag känner jag att jag står på kanten till den berömda gropen, farligt nära att trilla i. Är så fruktansvärt trött och får verkligen kämpa för att inte lägga mig och dra täcket över huvudet. Har ett möte med f-kassan och arbetsförmedlingen i morgon och får ångest över det...

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Jag skulle vilja prova en riktig SPIKmatta. Den jag har ser ju ungefär likadan ut, men mina "Spikar" är bara ca 1,5 cm.. De där på bilden såg ju ut som en dm!! Tänk om de bara går rätt igenom huden, då får man gå resten av livet med "plankan på ryggen"!! ;o)

    SvaraRadera
  11. Du såg betydligt mer av Fringen än vad jag gjorde. Jag bor ju mitt i stan och skulle lätt kunna se det mesta men ofta när det är något på gång så drabbas jag av latmasken. "Ska gå sen" och så blir det inte av. Annat än i utkanten när jag är ute med min hund. Men jag tycker ändå det är roligt när det händer något! Nu har ju insparken till högskolan börjat, så då går det runt folk i overaller och dumstrutar mest överallt! ;0)

    SvaraRadera