torsdag, augusti 27, 2009

Jag är glad!

Jag gillar att skriva. Jag är helt nördig vissa dagar på att skriva, skriva, skriva och skriva lite mer. Och så bloggar jag. Också. Jag har så mycket i huvudet som jag vill dela med mig av och tror mycket på att "delad glädje är dubbel glädje", "sorger tynger mindre om man delar dem" o s v och jag gillar tanken på att det jag går igenom kanske kan hjälpa någon annan, roa någon, glädja någon, beröra någon som jag blir berörd, glad, lättad, förargad m m över det som jag läser. Äsch, ni vet! Idag är jag glad. Och stolt. För Kim P har gett mig en Award och skrivit fina ord om mig på sin blogg. Då blir jag glad! Jag hoppade genast över den där lilla "depp-bumpe-gropen" som låg utanför dörren i morse och tänkte att
"Närå, dig hoppar jag över, idag kliver jag INTE i några gropar. Så det så".
Så då gjorde jag inte det. Tack för fina ord! Det betyder så mycket!

""Jag har hållit på denna ganska länge, men just i dag är det dags!

I dag väljer jag att dela ut min award till Cina som jag är full av beundran inför. Hon är i mina ögon en urstark tjej som trots sin livssituation har en förmåga att se allt det positiva i livet. Hon har ett härligt sätt att beskriva sin vardag, i mot- och medgång, och kärleken till hennes familj lyser igenom varenda stavelse. STOOOOOOORA kramar till dig Cina!""


8 kommentarer:

  1. Den kunde inte ha hamnat hos en bättre blogg! PUSS!

    SvaraRadera
  2. Grattis du. Håller med Spader Madame. Den är du värd.

    Markattan

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Tittar in på din sida. Hittar hit just via din fina utmärkelse. Grattis!

    SvaraRadera
  4. Och som jag skrev på hennes blogg.. den där awarden gavs verkligen till rätt person!! Så stort GRATTIS!!!
    PS. Kan du inte lägga en planka över den där jäkla gropen??!! DS
    Kram!

    Ps igen. Det där med att göra en konsekvensanalys är inte barnen alltid så bra på!!! ;o) Ds.

    SvaraRadera
  5. åh!
    GRATTIS!
    Det var dig väl förunnat.
    :)
    Nomineringen var helt rätt.
    kram
    /A

    SvaraRadera
  6. Självklart har den awarden hamnat helt rätt. Du är klart värd den. Kram

    SvaraRadera
  7. Spader Madame: TACK!

    Markattan: TACK!

    Lotta: Hej, välkommen! och Tack!

    Pia: Tack! Haha! Planka! Såklart! DET har jag inte tänkt på! Tack för tipset! ;) Kram!

    Ännelaij: Tack fina du!

    Cicki: Tack! JA, jag blev verkligen glad för den!

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar award, och jag förstår att du blivit glad över den!!
    Du är värd den...verkligen!
    Och va skönt när man orkar hoppa över den där "depp-gropoen och skratta den rakt i ansiktet"!
    Go girl!
    Kramar om så det knakar!
    //Jenny

    SvaraRadera