måndag, augusti 24, 2009

Fotriktigt

Lagom så jag hämtat mig från min senaste "depp-grop" kom barnen tillbaka efter sin helg hos pappan. Det blev då genast liv och rörelse i huset och en anledning för mamman att stiga upp och vara som en "vanlig människa". Igen. Jag klarar det oväntat bra. Jag lagar mat. Till exempel. De äter själva med Stora Syster och Pojkvännen. Jag går på höstens första yoga-pass. Jag kommer hem och vi myser i soffan.
"Morsan, massera mina fötter" ber Store Bror, 13 år, och slänger upp sina 45.or i knät på mig så jag nästan svimmar.
"När slutar fötter att växa"? undrar jag och behärskar mitt lilla motstånd mot fötter, visst masserar jag men sen kommer jag på!
"Kruskaveln"!
Så därför sitter Store Bror och rullar fötterna på kruskaveln när Lilla Syster kommer in och gör stora ögon.
"Jag tänker aaaaaaldrig mer äta knäckebröd som du har bakat" säger hon bestämt och kommer ihåg att jag gjorde det en gång för sisådär sju år sedan och ja, kavlade med kruskaveln. Sedan dess har nämnda kavel legat i en kökslåda. Oanvänd.
Och där lär den få ligga hädanefter också. Om vi inte helt sonika flyttar över den till "må-bra-i-fötterna-lådan". Helt enkelt. Det kommer Lilla Syster att se till!


Fot som behövde masseras!

12 kommentarer:

  1. Vilken bra grej. Kruskavel till fötterna. Det kanske man bör testa vid tillfälle. Här ligger också kruskaveln oanvänd....:-)

    SvaraRadera
  2. Här är en till som INTE "älskar andras fötter"...
    Men jag har ingen kruskavel alls i min ägo...men ide´n var ju super!
    Om jag spikar i en massa små nubb i den vanliga så kanske jag kunde bli rik på "spik-kaveln"!??
    Typ som ett komplement till den omtalade spikmattan! *flinar*

    Min sonalycka har 46:or nu och har haft så i cirka 2-3 år.
    Dom har äntligen slutat växa på denne 18-åring.
    Så ni har ett par år kvar...((:

    Kram på dej och ha det gott!
    //Jenny

    SvaraRadera
  3. Ja fötter är då inte nåt jag gärna petar på..Fast ungarnas gör mig inget.
    Så sonen din har redan 45 i skonr. Ojojoj..Mina två yngsta pojkar (17 och 22) har 47 och 48 1/2.huu..
    Smart med kaveln..Kanske man skulle köpa sig en sån?
    Kram

    SvaraRadera
  4. Cicki: Det är skönt!

    Jenny: Spik-kavel! Det är så här saker kommer till.... Kram!

    Wingar: Kavelsmart för nöjda fötter!

    SvaraRadera
  5. Åhå, en fränka! Jag har också ruskigt svårt för fötter. Barnens fötter går an än så länge, men vuxna människor....huvvaligen!

    SvaraRadera
  6. Det är väldigt sällan man använder kruskavel faktiskt.
    Men jag förstår att dottern tänkte så..hihi.

    Fotmassage är ju så skönt.

    /A

    SvaraRadera
  7. Tänk att jag måste tillhöra minoriteten som inte äcklas ihjäl av andras fötter. Nu har ju Söta halvan väldans fina fötter så jag slipper ju en massa annat äckel förstås. Men du, kruskavel, det var en fantastisk idé. Kanske kan önska mig en sådan när jag fyller år. Och en sådan där låda med grejer som får fötterna att må bra, det ska jag genast fixa.

    Markattan tackar för tipsen och hoppas att energitjyvseleändet har ebbat ut ur systemet nu.

    SvaraRadera
  8. SV: Ja, det var verkligen skitroligt i fredags. Faktiskt precis vad jag behövde :-).

    Jo tack, jag börjar komma till rätta i huset :-). Nattlampan lyser fortfarande, men det beror till stor del på att jag sover i källaren och där är det becksvart om jag skulle vakna mitt i natten och behöva gå upp av någon anledning.
    Det är ju fortfarande VÄLDIGT mycket att göra, men det går sakta men säkert framåt.

    Har du läst "Låt den rätta komma in" än? Vad tyckte du?

    SvaraRadera
  9. Åh, fotmassage, ljuvligt skönt och jag kan tänka mig att kruskaveln är helt perfekt till detta.:)

    Några 45:or lär min son aldrig få, jag har 39 och hans far har bara stl 40 trots att vi är rätt långa båda två.

    Någon större fotfobi har jag aldrig haft, har ju jobbat inom vården så då fick man bita ihop och ta hand om alla olika slags fötter vare sig man ville eller ej.

    Så skönt att du mår bättre! Själv känner jag mig rätt så risig idag, körde på lite för hårt igår men ibland får det var värt en sämre dag.

    Kram!

    /Ann-Sofie

    SvaraRadera
  10. Hihi..visst e det en chock när de växer..de där små mjuka bebisfötterna blir som stora slädar*L*

    SvaraRadera
  11. Kim P: Små o pyttiga ska de vara!

    Ännelaij: Fotmassage är väldigt skönt! Kruskavlar är svåra att hitta i affärer idag, glad att jag ärvde min mormors....

    Markattan: Delar så gärna med mig av må-bra-tips! Energitjyven är satt under bevakning! ;)

    Ann-Sofie: Vissa dagar.... men rätt som det är! Jag mår bättre! Hoppas du också!!! Kram!

    Engelsson: "Slädar"! hihi! Stämmer precis!!!!

    SvaraRadera
  12. Toppenidé med kruskaveln!
    Använder inte min heller särskilt ofta
    *har jag någonsin använt den?*.
    Mina pojkar ääälskar fotmassage och jag är måttligt förtjust i fötter...
    Tack för tipset!

    SvaraRadera