torsdag, augusti 26, 2010

En egen fäst(ing)man

Jomennuvarejusåatt det inte alls var en spindel som bitit Älsklingen i låret utan just precis det som så många faktiskt trodde: En fästing. En sån där blodsugande äcklig parasit som ingen förstår varför de finns. Blodprover och undersökning visar nu på spridd Borrelia och en ny antibiotikakur á la superdunder i tre veckor står nu på menyn. Så den där spindelteorin spolar vi vilket jag tycker känns lite skönt. Bara tanken på att vi någonstans i närheten har en giftig spindel har stört mig kolossalt. Nu håller vi alla tummar och tår att "medusinen" hjälper och att Älsklingen alldeles om en strax blir rosig om kinderna igen och sitt vanliga jag.
I helgen ska det ju till exempel dansas bröllopsvals och då vore det ju trevligt att göra det med Älsklingen. Som övning. Om, ifall, att, ett annat bröllop kanske äger rum någongång?
Nähädå. Jag insinuerar ingenting. Ingenting alls. Jag bara säger att tanken på dansa vals med Älsklingen på fler bröllop än det på lördag är en trevlig tanke!
Om sen fästingar blir bortsopade från jordens yta gör det inget. Gör de någon nytta? Alls?

10 kommentarer:

  1. Världens bästa överskrifter från dej :-D

    God bedring till din Älskling!

    SvaraRadera
  2. Önskar god bättring till sjuklingen!

    SvaraRadera
  3. Skit också, fästingar är ett gissel...
    Hoppas på snar bättring :O)

    SvaraRadera
  4. Hälsa du fäst(ing)mannen att han ska krya på sig, ta det lugnt och passa sig för krypen i fortsättningen.
    Och hjälper inte det kan man alltid ta till den där sången (minns inte barnprogrammet...nåt om en teater)
    Stackars Dirren, Tulle lille.
    Otur har han jämnt vår kille. Stackars Dirren, stackars du.
    Nu skrämmer vi det onda....BUUUUU!

    Och ha det så gott du också. Håller tummarna för fler bröllop framöver ;)

    SvaraRadera
  5. Tänk att man inte ens behöver vara läkare för att ställa diagnos. ;)

    Kan inte alls förstå varför detta lilla hemska kryp (fästingar alltså) överhuvudtaget ska få finnas - det måste ha blivit nåt fel någonstans i utvecklingen.

    Hoppas nu att allt blir bra med din partner och att antibiotikan gör susen ordentligt!

    SvaraRadera
  6. Borrelia är inget att leka med. Ta nu hand om fäst(ning)mannen han ska vila och ta det lungt. En bröllopsvals orkar han nog med.
    Ang.fästningar så är det ett otyg.
    Satte mig och kissade bakom en buske på landet.
    När jag kom hem kände jag något i baken som visade sig vara en fästning. Herrn drog ut den. Någon rodnad har inte visat sig. Det var en snäll fästning. Allt i naturen har en funktion har jag fått lära mig. Fästningens - Vet inte!
    Kram Viola

    SvaraRadera
  7. Ok, men då faller det bättre på plats...lät konstigt med spindelbett...Inget kul alls med borelia heller, har jag hört! Krya på honom, fäst(ing)mannen! =)
    Så att ni får dansa många bröllopsvalser snart, mycket snart! =) Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  8. Usch för fästingar! Bessie hade en fästing på nosen i somras.. Trodde jag skulle dö! De är ju så läbbiga att hälften hade räckt! *ryser*

    Jag håller tummarna för en och annan bröllopsvals!! ;o)

    Kram!

    SvaraRadera