lördag, augusti 21, 2010

Som det känns

Ibland tar livet små skutt och ger mig lyckokänslor. Påminner mig liksom om hur lyckligt lottad jag ändå är, trots sjukskrivningen och den långa, långa krokiga vägen tillbaka. Idag är en sån dag. Morgonvärken gav med sig efter massage och en varm dusch så Älsklingen och jag kunde åka på en utflykt. Två vuxna, en vanlig lördag i sensommaraugusti. Tid att prata, tid att skratta, tid att gå en promenad hand i hand. Tid att stanna och fika, äta goda smörgåsar och prata ännu mer. Ibland behövs det inte så mycket utan livets storhet bara känns. Inuti. Idag är en sån dag!


Fint fönster vid Kanalcaféet, Hjälmare Docka.

9 kommentarer:

  1. Låter mysigt.... Det är viktigt att kunna uppskatta de där små och vardagliga sakerna. De som är så lätta att ta för givet...

    SvaraRadera
  2. Jag vill också gå promenad och fika! Det ska jag göra min maken imorgon. Vare sig han vill eller inte.

    SvaraRadera
  3. Vilka guldkorn i vardagen. Underbart!
    Godmorgon!

    SvaraRadera
  4. Det är alltför sällan som man tar sig tid till dessa guldkorn tillvaron, tyvärr. Bara det att få prata i lugn och ro utan något som avbryter hela tiden.
    Fönstret passar så bra till inlägget. Mycket vackert.

    SvaraRadera
  5. Det låter som en helt underbar dag! Med tid att bara vara. Så härligt! =)
    Kram på dig!

    SvaraRadera