onsdag, augusti 25, 2010

Spindelmannen del II

I somras blev ju Älsklingen biten av en spindel och jättejättedålig. Efter en antibiotikakur á la dunder blev han bra igen. Låret gick tillbaka till normal form och färg och vi andades ut. Inte började han spinna nät eller äta flugor heller. Lyckad behandling helt enkelt. Tills igår.
Pang. Så var låret rött och svullet igen. Kliigt. Ont. Huvudvärk och vansinnigt trött. Det har börjat om. Man undrar ju, var det verkligen ett spindelbett? Vilken sort i så fall?
Hoppas vi får svar idag. I detta nu är Spindelmannen på väg till läkare igen. Skulle "bara" ta svängen om Arlanda först. Största Systern med sambo åker till USA idag och behövde skjuts. Denna gång styr de kosan till västkusten, San Fransisco och Los Angeles. Hon har lovat särskilt att krama "gammelmoster" over there från mig och att ha så himla kul. Oj, vad jag blir sugen på att resa någonstans. Men först ska Spindelmannen bli frisk!

13 kommentarer:

  1. Fy så läskigt! Brrr...jag ryyyyyser! God bedring!

    Jättefin header förresten :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, som sagt man börjar undra...kan verkligen en spindel åstadkomma detta. Spontant känner jag mig tveksam - utan att ha någon som helst kunskap om spindlar.

    Varma regnhälsningar!

    SvaraRadera
  3. Osloskånskan: Visst är det läskigt! Och headern är ju talande i fallet....

    S o F: Borreliamisstankarna är större än spindelmisstankarna men läkaren är envis!

    SvaraRadera
  4. Men oj! Vad läskigt! Då är ändå inte den spindelfobi som jag har obefogad, som så många envist hävdar!!! Den kommer nu att eskalera till orimlighetens gräns! =/
    Hoppas att han kryar på sig snabbt så att ni oxå kan resa! =)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Oj, oj, vad har ni för spindlar egentligen....
    Låter inte alls kul!
    Men resa låter underbart!

    SvaraRadera
  6. Här satt jag och skrev en kommentar som försvann???
    I alla fall tycker jag det låter som fästingbett med borrelia som följd. Nu håller jag alla tummar för att han blir frisk :D
    Kramar

    SvaraRadera
  7. usch vad äckligt, ryser....var detta i Sverige tro? visste inte att det fanns så läskiga saker här

    SvaraRadera
  8. Det här gör ju inte min spindelfobi mindre. Fy vad läskigt!!
    Men kan det verkligen bero på spindeln??
    Kram

    SvaraRadera
  9. Nog låter det konstigt att en spindel skulle ha åstadkommit det där. Jag tror nog mer på fästinbett och komplikationer efter det. Det låter inte kul i vilket fall som, så vi får hoppas på att doktorn kan bota det å det snaraste.

    SvaraRadera
  10. Tack snälla du för kommentaren.Ja hade någon sagt till oss för fem år sedan att vi skulle ha fem barnbarn.....vi har lääääänge trott att vi skulle bli utan. Men de "satte" igång sent & nu är de riktiga "frögurkor"
    Hoppas att mannen får ordning på det där otäcka "bettet"...var de en spindel?
    Må väl & var rädd om dig!

    SvaraRadera
  11. Oj, var det en spindel på hemmaplan eller utomlands?

    Vilken fin bild du fått på bloggen. Riktigt läcker.

    SvaraRadera
  12. Du har en härlig blogg. Jag är glad att jag hittade hit. Jag har läst en hel del nu här och din målning fick mig att komma igåg mina heliga onsdagar. Det är många år sen nu, jag bodde i Arboga och gick på målarkurs på onsdagkvällar. Så roligt och vilken härlig grupp vi var, som gick om och om igen.
    Hoppas din spindelman blir bra.
    Jag kommer att följa din blogg.
    Ha de´ bra!

    SvaraRadera
  13. Hua det får mig att tänka på en bok med Marie Hermansson "värddjuret"...

    SvaraRadera