tisdag, augusti 24, 2010

Kluring

Ibland får man så svåra frågor. Jag föredrar kanske de där lite enklare som
"Vad blir det för kvällsmat"?
"Kan vi åka och bowla på lördag"?
"Var är mina fotbollsskor"?
"Kan vi åka till landet på lördag"?
En svår fråga jag fick idag var
"Lever du det liv du vill"?
Frågan ställdes av en person som SKA ställa svåra frågor och förväntar sig inget svar direkt men det sätter ju igång tankeverksamheten. Vilket så klart var meningen.
Ja. Gör man det då?
Lever det liv man vill?
Drömmer man om andra saker?
De andra sakerna, är det drömmar eller mål som man behöver uppfylla för att bli "jag"?
Delvis, kan man leva delvis ett liv man vill?
Vad är då andra delen?
Bara måsten och tvång?
Gammal vana och hävd?
Sen fick jag en fråga till av annat slag:
"Vill du arbetsträna i en blomster/ost/chokladbutik"?
Och då var svaret givet:
"JA, DET VILL JAG"!
Men den svåra frågan,
den klurar jag allt vidare på!

6 kommentarer:

  1. Ja det var en svår fråga... Hur vet man det egentligen? Nog för att man har drömmar, mn man vet ju inte om det är så man vill leva heller?
    Kanske den frågan egentligen handlar om det där statustänket, att ha mest och finast saker. Det är ju det många jagar idag och det är kanske inte meningen med livet!
    Den andra frågan, den hade väl de flesta svarat JA på :)
    Säg till när du kommer på svaret på den kluriga frågan!

    SvaraRadera
  2. blomster/ost/chokladbutik

    Men herregud vilket erbjudande - tar de emot flera personer tror du? ;)

    Varma höstvädershälsningar!

    SvaraRadera
  3. Låter toppen! Hoppas att du får chokladen! Svår och klurig fråga, men jag tror nog att du vet att svaret skymtar här ibland och är delvis. Men man kanske inte kan få hela kakan, hela livet så där på direkten? KRAM!!

    SvaraRadera
  4. Ezter: Kluriga frågan ger i alla fall upphov till tankar och funderingar. Jag säger till om jag kommer på nåt! ;)

    S O F: Jag kollar! ;)

    SvaraRadera
  5. Spader Madame: Chokladtoppen direkt! Vissa ingredienser i kakan behöver bytas ut bara..... delvis! Varm kram!

    SvaraRadera
  6. Den sista frågan var ju superduper lätt! Hade till och med jag kunnat svara på ju! =)
    Den andra är knivig! Och nu satte du igång mina geniknölar såhär på onsdagsmorronen! =/
    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera