söndag, november 29, 2020

Advent

Så är det första advent och på marken ligger ett tunt täcke snö. Har tänt första ljuset och tänker ta mig ut på en promenad. Om jag får på mig några skor. Ledvärken har satt sig i fötterna denna gång och i morse tog det lite tid att komma nerför trappan. Känns som det brinner i hälarna ... 
Tog ett morgonbad och en kopp kaffe, stod sen en lång stund i farstun och njöt av utsikten. Vår fina gård. Då blev jag glad igen.
Igår var jag i min favoritantikaffär och handlade. Igen. Fyllde på med handdukar, älskar gamla fina vävda handdukar med broderier. Och två blå kaffekoppar som nu har varsin blå hyacint. Sånt gillar jag. 
Tänker ta dagen i sakta mak. En söndag i min smak! 



Längst fram står ”Brita” från Rörstrand. 


Favorithörnan sedd från soffan. Katten och jag fajtas om fåtöljen .....



Första ljuset tänt!

1 kommentar:

  1. Så mysigt du gjort!
    Nu har Maken lagt på mina vinterdäck. Vi har ngen snö, låg möjligen några flingor på hans bil i morse. I Hemstaden har det däremot snöat. Konstigt!
    Blir glad av att läsa att ni trivs så bra🤩
    Glad första advent🕯

    SvaraRadera